جمع آوری بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال زکات در مهاباد

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: ۴۳۰ میلیارد و ۶۱۷ میلیون ریال زکات طی ۹ ماهه امسال در این شهرستان جمع آوری شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، خضری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: از این مقدار ۱۵ میلیارد ریال به صورت نقدی و بقیه آن به صورت کالایی بوده است که ۱۲۲ عامل و چهار روحانی، در جمع آوری آن در روستا‌ها و شهر‌های این شهرستان فعالیت داشته اند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۴۲۰ میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شده است، اضافه کرد: این شهرستان طی چند سال در پرداخت زکات پیشتاز بوده و توانسته است رتبه نخست را در آذربایجان غربی به خود اختصاص دهد.

خضری بیان کرد: امسال در شیوه جمع آوری زکات در این شهرستان تغییراتی ایجاد شده که از جمله آن‌ها می‌توان به پایلوت قرار گرفتن هفت روستا به عنوان مرکز جمع آوری زکات روستا‌ها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این اقدام برای تسهیل در امر جمع آوری زکات انجام می‌گیرد تاکید کرد: روستا‌های پایلوت به بخشداری‌ها اعلام می‌شود تا همکاری مناسب در این خصوص در جمع آوری زکات صورت گیرد.

زکات در آذربایجان غربی بیشتر به گندم، جو و کشمش و در برخی موارد به دام تعلق می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/ج

بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال زکات در مهاباد جمع آوری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.