سم پاشی محصولات کشاورزی با هواپیمای بدون سرنشین + فیلم

یک کشاورز چینی برای سم پاشی محصولات خود از هواپیمای بدون سرنشین استفاده می‌کند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، ­استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین در سال‌های اخیر با اقبال گسترده کشاورزان چینی روبرو شده است و هرسال تعداد بیشتری از کشاورزان این کشور کار با این دستگاه‌های کنترل از راه دور را می‌آموزند.

به گزارش شبکه تلویزیونی مرکزی چین، ژین جیانینگ، کشاورزی اهل روستای هونگ وان در استان جیانگ شی در شرق چین که به تازگی کار با پهپاد‌ها را یاد گرفته است از این هواپیما‌های بدون سرنشین برای سم پاشی محصولات خود استفاده می‌کند. این هواپیما‌ها در یک پرواز، قادر به حمل ۱۰ کیلوگرم آفت کش مایع و پاشیدن آن بر مزرعه‌ای به مساحت نیم هکتار هستند.

پهپاد‌ها همچنین با سرعت بیشتر و به طور یکنواخت سموم و آفت کش‌ها را در مقایسه با سم پاشی دستی، پخش می‌کنند و موجب ذخیره نیروی کار می‌شوند. به گفته ژین، پیش‌تر سم پاشی زمینی به مساحت شش هزار و ۷۰۰ متر مربع نیم ساعت زمان می‌برد، اما اکنون با استفاده از پهپادها، سم پاشی زمینی به مساحت نیم هکتار تنها ۵ تا ۶ دقیقه زمان می‌برد.

ژین یک ماه برای آموختن روش کار با این هواپیما‌های بدون سرنشین زمان صرف کرد. در حال حاضر بیش از ۱۲۰ نوع از این هواپیما در منطقه یوجیانگ وجود دارد و قرار است تعداد بیشتری نیز خریداری شود.

ژین گفت، استفاده از این دستگاه‌ها به قدرت دید قوی و دستانی حساس نیاز دارد. استفاده از این هواپیما‌ها موجب شده است من وقت بیشتری داشته باشم و همچنین موجب شود درآمدم بار دیگر افزایش یابد.

از آنجا که پهپاد‌ها به طور موثرتری سم پاشی مزارع را انجام می‌دهد و موجب صرفه جویی در استفاده از نیروی کار و هزینه‌های جانبی می‌شوند، کشاورزان چین بیش از پیش به این دستگاه‌ها اقبال نشان داده اند.


بیشتر بخوانید: پرواز موفقیت آمیز اولین هوایپمای بدون سرنشین در چین + فیلم 


انتهای پیام/
 

استقبال کشاورزان چینی از پهپاد + فیلم

 
برچسب ها: دانلود فیلم ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار