جمع‌آوری بیش از ٣١میلیارد تومان زکات در استان آذربایجان غربی

مدیر کل کمیته امداد استان از جمع‌آوری ٣١میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان زکات در استان آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،عزیز سهندی مدیر کل کمیته امداد استان آذربایجان غربی در دومین جلسه شورای زکات که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد با اشاره به جمع آوری زکات در ٩ ماهه سال ٩٧، از جمع آوری ٣١ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان زکات خبر داد و افزود این رقم نسبت سال گذشته ٦٥ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره تصریح کرد: در ٩ ماهه سال‌جاری از محل زکات جمع‌آوری شده ٣ میلیارد و ٤٠٠ میلیون تومان یعنی ١١ درصد برای اجرای طرح‌های های عمرانی در مناطق محروم و ٨٩ درصد نیز صرف فقرا شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان در ادامه گفت: در ٩ ماهه سال جاری ٧٩ میلیارد تومان مشارکت مردمی وجود داشته که ٣٤ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه نیز در این جلسه مسئله زکات را یک مسئله شرعی دانست و افزود: اگر زکات و خمس را در جامعه بتوانیم به جایگاه اصلی خود برسانیم هیچ فقیری در جامعه وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: زکات در لغت به معنای رشد و پاکیزگی است و پرداخت زکات هم سبب پاک شدن مال از حق محرومین و پاک شدن روح از بُخل، حرص و تکاثر است.

وی ادامه داد: زکات در اصطلاح فقهی پرداخت مقدار معینی از مال است که خداوند متعال مشخص کرده است. این بحث در دو جنبه قابل ارائه است که یکی آثار و برکاتی است که زکات برای شخص پرداخت کننده دارد و دیگری هم آثار و برکاتی است که برای جامعه دارد.

 

انتهای پیام/ی

 

جمع آوری زکات میلیاردی در آذربایجان غربی

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.