کشور در عرصه فرهنگی دچار مشکلات جدی است

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران با تاکید بر اینکه کشور در عرصه فرهنگی دچار مشکلات جدی است گفت: فقط ۶ دهم درصد بودجه به بخش فرهنگ اختصاص دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران، در آیین رونمایی و جشن امضای کتاب «پایان مجسمه» از یادداشت های روزانه موسی کیخا از انقلاب اسلامی مردم کاشان در سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان، گفت: امروز حتی اگر تمام بودجه های معاونت فرهنگی وزراتخانه ها را به آن اضافه کنی باز به ۱۰ درصد نیز نمی رسد.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز توقع دارید با این وضعیت انقلاب اسلامی با پشتوانه و تحول فرهنگی بتواند در مسیر شایسته ای گامی بردارد انتظار غلطی است گفت: مگر اینکه مثل خیلی از مشکلات به توانمندی توده های جامعه متکی بشویم و بتوانیم فرهنگ را در جامعه توده ای کنیم یعنی همه توانمندی های مردمی را در خدمت فرهنگ قرار دهیم.

به گفته وی، اگر به این توده های فرهنگی مردمی اتکا کنیم امیدی هست است که انقلاب اسلامی بتواند وجه فرهنگی خود را آنطور که شایسته است حفظ کند و در مسیر درست قرار دهد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران، گفت: ورود شخصیت های مثل موسی کیخا نویسنده کتاب پایان مجسمه نمونه ای از توده های فرهنگی است که باید به فال نیک بگیریم اما تاکید می کنم برای اینکه بتوانیم این باب را گسترش دهیم علی القاعده باید بیشترین عنایت را به توسعه و کمک به این آثار اعم از ویرایش و تامل در ابعاد مختلف آن داشته باشیم تا بتوانیم چنین آثاری را که به مسایل فرهنگی کمک می کنند به جامعه ارائه کنیم.

تاثیر و کمک توده های فرهنگی مردمی به عرصه فرهنگ کشور

سلیمی نمین، با تاکید بر کمک توده های فرهنگی مردمی به عرصه فرهنگ کشور اظهارداشت: در دفاع مقدس نیز وقتی توانستیم پیروزبشویم که مردم بدون سازمان یافتگی و آموزش وارد این عرصه شدند اما بعد سازمان یافته و آموزش داده شدند.

وی تصریح کرد: امروز برای اینکه بتوانیم امکانات مردمی را به خدمت بگیریم باید عنایت به فرهنگ به عنوان زیرساخت اساسی انقلاب اسلامی عنایت کنیم.

دشمن هوشمندانه عناصر برجسته فرهنگی موید فکر و اندیشه را هدف گرفته است

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با قوه سخت به پیروزی نرسید بلکه با مولفه های نرم یعنی کار مداوم فرهنگی به پیروزی رسید اگر چه دشمن هوشمندانه عناصر برجسته فرهنگی موید فکر و اندیشه را هدف گرفته است تا بتواند این ظرفیت را از انقلاب اسلامی ایران بگیرد اما امروز تداوم کار فرهنگی فداکاری است.

به گفته وی، امروزباید ورود عزیزان فرهنگی مثل نویسنده کتاب «پایان مجسمه» را به فال نیک بگیرید اما به طور قطع و یقین تاکید می کنم ضمن قدردانی صمیمانه از این فعالان فرهنگی وارج نهادن به تلاش آنها باید کمک جدی به توسعه خدمات فرهنگی اعم از آموزش های لازم برای امر کتابت یا سبک شناسی یا روشنگری دقیق مسائل تاریخی کمک و یاری برسانیم.

سلیمی نمین، ما وقتی می خواهیم یک عرصه ای را برگزیده کنیم قطعا باید جناح مردمی آن را نیز در این زمینه معرفی کنیم تا آن توانمندیها و قابلیت های آنها را به نسل امروز بشناسانیم.

سرمایه گذاری های جدی ضد انقلاب برای تحریف تاریخ انقلاب اسلامی

وی، با تقدیر از نویسنده کتاب پایان مجسمه و تمام کسانیکه به عرصه فرهنگی انقلاب اسلامی و تلاش های مردم در این عرصه در حوزه کتابت کمک می کنند اظهارداشت: امروز سرمایه گذاری های جدی در مراکز مختلف خارج از کشور تلاش های گسترده ای برای تحریف تاریخ انقلاب اسلامی به سبک دلخواه و مورد پسند آنها در حال گردش و توسعه برای سایر ملل و کشورها مدیریت و مخابره می کنند.

به گفته وی، به عنوان کسیکه در عرصه تاریخ کار می کند نگران جدی سرمایه گذاری کلان مخابره تولیدات ضد انقلاب در طول زمان و مکان با استفاده از نیروهای مختلف حتی به خدمت گرفتن کسانیکه به آنها سنخیت ندارند به سایرامم هستم.

سلیمی نمین، یادآورشد : خیلی از اثار و مطالبی که امروز نوشته می شود توسط مارکسیست های سابق است که با حمایت مالی ضد انقلاب نوشته می شود تا بتواند در تحریف انقلاب اسلامی نقش موثری ایجاد کنند.

تلاش ضد انقلاب برای بازتاب و مخابره تحریف گونه تاریخ انقلاب برای سایر ملل

وی با تاکید بر اینکه «این مهم نیست که ما چه کردیم این مهم است که چه بازتابی از ما به دیگران منتقل می کنند» گفت:درواقع ما در یک مقطع زمانی کاری را کردیم که اگر بتوانند در بازتاب این مطلب نقش ایفا کنند قطعا در این کار و محدود کردن ما نقش موثری ایفا خواهند کرد.

سلیمی نمین، با گرامیداشت حماسه 9 دی و بصیرت مردم گفت: «فتنه» پیچیدگی و درهم تندین شدن حق و باطل است با لایه های پنهان و متعدد است به گونه ای که تشخیص آنرا برای انسان سخن کند.

 فتنه یک نوع زیاده خواهی در مال و پست و مقام و جایگاه است

وی با تاکید بر اینکه فتنه و بحران در همه کشورها شکل می گیرد افزود: فتنه یک نوع زیاده خواهی در مال و پست و مقام و جایگاه است و زیاده خواهی یکی از خواص فتنه 88 است چرا که بعضی از نخبگان این عرصه انقلاب را منحصر به خود دانستند وخود را بنیان گذار آن دانستند و خواستند با زیاده خواهی برخی جایگاه ها را با زیاده خواهی برای خود کنند.

به گفته وی،امروز دستاورد انقلاب اسلامی بعد از 40 سال اینست که مردم قدرت تشخیص یافتند ومی توانند نخبگان ما در عرصه مدیریت اجرایی کشور حتی رئیس جمهور را زیر سوال ببرند که این نقطه قوت است.

احاطه مردم بر نخبگان و زیر سوال بردن آنها دستاورد 40 ساله انقلاب است

وی با تاکید بر اینکه مزیت این نیست که نخبگان آنچنان بر مردم احاطه پیدا کنند که نتوانند از آنها سوال کنند گفت: دستاورد و نقطه قوت اینست که مردم بر نخبگان احاطه داشته باشند اگر غیر و عکس این مطلب باشد ملت کوچک شمرده می شوند.

موسی کیخا نویسنده یادداشت های روزانه از انقلاب اسلامی مردم کاشان در کتاب «پایان مجسمه» به کوشش هادی لطفی نیز در پایان این آیین با تاکید بر حمایت تمامی مردم از استمرار انقلاب اسلامی بویژه نسل جوان گفت: جوان ها این را و جبهه فرهنگی را به هرقیمتی ادامه دهند.

سربازی و تدوام حرکت در جبهه فرهنگی انقلاب

وی افزود: من نیز به عنوان سرباز کوچک امام زمان(عج) تا زمانیکه زنده هستم در این مسیر سربازی و فعالیت خواهم کرد.

شایان ذکر است : آیین رونمایی و جشن امضای کتاب «پایان مجسمه» یادداشت های روزانه موسی کیخا از انقلاب اسلامی مردم کاشان به کوشش هادی لطفی با سخنرانی عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران و حضور علی اکبر مرتضایی قهرودی فرماندار کاشان و فعالان فرهنگی به همراه تقدیر از عوامل تدوین کتاب و اهدای لوح تقدیر به آنها در محل نمایشگاه سراسری کتتاب کاشان برگزشد.

سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان، به عنوان چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان و سیصد و هفتاد و هفتمین نمایشگاه کتاب استانی کشور با عرضه بیش از 63 هزار عنوان کتاب از 276 ناشر و نمایندگی از ساعت ۱۵ تا ۲۱ روزهای پنجم تا ۱۱ دیماه در مصلی بقیة الله الاعظم این شهرستان واقع در بلوار امام رضا (ع) در حال برگزاری است.

این نمایشگاه با مشارکت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، فرمانداری ویژه کاشان، شورای اسلامی شهر کاشان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، بانک شهر، شهرداری کاشان و ستاد برگزاری نماز جمعه کاشان برپا شده است.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: معرفی کتاب ، فتنه 88
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.