احداث یک هزار کیلومتر راه روستایی دراستان کردستان

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: یک هزار کیلومتر راه روستایی در حال احداث است که در سال جاری با استفاده از ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار کار عمرانی ۶۵ کیلومتر آن به اتمام رسیده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رامین محمودی روز سه شنبه با اشاره به اینکه هم اکنون شاخص راه آسفالته روستایی این استان ۱۷ درصد از میانگین ۶۶ درصدی کشور پایین‌تر است گفت: دولت توجه ویژه‌ای برای احداث و آسفالت کردن راه‌های روستایی در این استان دارد.

وی افزود: یک هزار کیلومتر راه روستایی در حال احداث داریم که در سال جاری با استفاده از ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار کار عمرانی ۶۵ کیلومتر آن به اتمام رسیده است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان افزود: این میزان راه روستایی در قالب ۲۸ طرح عمرانی احداث شده و باقی طرح‌های در دست پیمان نیز با پیشرفت‌های فیزیکی مختلف در حال اجرا و تکمیل است.

وی یادآور شد: یک هزار کیلومتر راه روستایی در دست اجرا به مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به پیمان واگذار شده که برای تکمیل نیازمند پنج هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر است.

محمودی تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار طرح‌های در دست اجرا تا سه سال آینده به بهره برداری می‌رسند که با اجرای آن میانگین بهره مندی روستا‌های کردستان از راه آسفالته از ۴۹ درصد فعلی به ۶۶ درصد افزایش پیدا می‌کند.

در استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه وجود دارد که ۹۰ درصد این راه‌ها در مناطق کوهستانی و تپه ماهور واقع شده است.
انتهای پیام/م


۶۵ کیلومتر راه روستایی کردستان آسفالت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.