صادرات خوراک دام به‌شرط تأمین نیاز منطقه و استان

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به پیگیری‌ها برای رفع ممنوعیت صادرات خوراک دام گفت: کارخانه‌های تولید خوراک دام ابتدا باید نیاز منطقه و استان را تأمین و بعد مازاد را صادر کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ نظر افضلی نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به بحث ممنوعیت صادرات خوراک دام  گفت: بیش از دو ماه است که پیگیر مسائل مرتبط با این ممنوعیت هستیم چراکه در خراسان جنوبی برخی از کارخانه‌های تولیدی خوراک دام صادرات محور هستند.

وی افزود: در جلسات کمیسیون  نیز با وزیر جهاد کشاورزی موضوع را مطرح و بیان شد که ادامه ممنوعیت، برخی از کارخانه‌های تولیدی خوراک دام در خراسان جنوبی را به تعدیلی نیرو و نهایت تعطیلی می‌کشاند.

نظر افضلی ادامه داد: دلیلی که درباره چرایی ممنوعیت صادرات خوراک دام مطرح می‌کنند این است که ما برای نهاده‌ها ارز دولتی ۴۲۰۰ هزارتومانی اختصاص داده‌ایم و از این منظر نمی‌توانیم صادرات آن را آزاد کنیم.

 نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی در نهایت تصمیم بر این گرفته شد که با راهکارهایی چون اخذ عوارض شرایط برای ادامه صادرات تولیدات کارخانه‌های خوراک دام خراسان جنوبی فراهم شود که مراحل اجرایی شدن آن در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه‌های تولیدات خوراک دام نیز باید نیاز منطقه و استان را تأمین و مازاد نیاز  را صادر کنند، گفت: نباید شرایط به‌گونه‌ای باشد که یک مرغداری و یا دامداری در داخل استان معطل خوراک دام و طیور باشد.

نظر افضلی با اشاره به ممنوعیت برخی دیگر از کالاها بیان کرد: یکی از مواردی که در استیضاح وزیر کشاورزی مطرح بود، همین ممنوعیت‌ها است ولی این نکته نیز باید مدنظر قرار گیرد که صادرات در شرایط عدم نیاز داخل صورت گیرد.

انتهای پیام / ط آ

منبع خبر: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.