راه اندازی سامانه تهک در استان کرمان

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: با حمایت‌های دولت سامانه تهک (توسعه هواشناسی کاربردی) دراستان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امیر ذهبی نژاد سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: استان کرمان نیازمند اجرای سامانه تهک، برای بخش مهم کشاورزی و سایر مسائل مرتبط با هواشناسی بود که این موضوع با حمایت دولت در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی انجام شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ ایستگاه سینوپتیک در استان کرمان فعال است، تصریح کرد: این ایستگاه‌ها شامل ۱۲ ایستگاه هواشناسی همدیدی، پنج ایستگاه فرودگاهی، یک ایستگاه جو بالا و ۲ ایستگاه تحقیقات کشاورزی است.

ذهبی نژاد افزود: استان کرمان ۳۵ ایستگاه خودکار هواشناسی فعال دارد که از این تعداد، هشت ایستگاه در جنوب استان کرمان مستقر شده است.

سرپرست اداره کل هواشناسی کرمان بیان داشت: یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان کرمان در بخش میانده شهرستان جیرفت است و در این شهرستان سه نوع ایستگاه فرودگاهی، هواشناسی همدیدی و کشاورزی وجود دارد.

وی گفت: با توجه به رویکرد جدید طرح راهبردی سازمان هواشناسی کشور، همه فعالیت‌های این سازمان باید در زمینه کاربردی کردن خدمات، برنامه ریزی و انجام شود، از این رو ایجاد سامانه تهک با حمایت‌های دولت تدبیر و امید کلید خورد.

ذهبی به سرمای آذرماه سال گذشته در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: با پیش بینی‌های انجام شده و پایش مستمر داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان، کمک شایانی به کاهش خسارات ناشی از سرمازدگی در این خطه شد.
انتهای پیام/ی

توجه به رویکرد جدید طرح راهبردی سازمان هواشناسی کشور

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار