هشدار سازمان دامپزشکی به تهدیدکنندگان بهداشت عمومی

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در مازندران گفت: با هرگونه اقدام علیه بهداشت عمومی با قدرت برخورد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی صفر ماکنعلی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در جلسه شورای هماهنگی مدیران اداره کل دامپزشکی مازندران به افرادی که با اقدامات غیر بهداشتی و با فعالیت غیر مجاز، اقدام به تهدید علیه بهداشت عمومی می‌کنند هشدار داد، این سازمان اجازه نمی‌دهد این افراد با اینگونه اقدامات جان و مال مردم را تهدید کنند.

وی افزود: سازمان دامپزشکی با تمام قوا پیگیر خواهد بود تا ضوابط و مقررات بهداشتی در واحد‌های تحت پوشش بر اساس شرایط موجود رعایت شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور کنترل بیمار‌یهای دامی با اولویت بندی و تامین سلامت مواد غذایی را دو هدف اصلی این سازمان دانست و گفت: کارشناسان دامپزشکی پارسال تعداد بسیار زیاد و قابل توجهی از پرندگان را بدلیل درگیری با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان معدوم کردند تا سلامت عمومی جامعه تامین و صنعت پرورش طیور در کشور حفظ و حراست شود.

وی امر آموزش را یکی از مهمترین اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی برای کنترل و جلوگیری از بروز و انتشار برخی از بیماری‌های های واگیر و مخاطره آمیز برشمرد و خواستار ورود کارشناسان دامپزشکی برای اجرای برنامه آموزشی برای آحاد جامعه و اقشار مختلف مردم و بهره برداران شد.

علی صفر ماکنعلی گفت: در پیچیده‌ترین شرایط بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و باید با ظرافت و درایت، بحران ایجاد شده را مدیریت کرد تا امنیت ایجاد شده دچار مشکل نشود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از مازندران بعنوان یکی از استان‌هایی نام برد که دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه پرورش انواع دام، طیور و آبزیان است و تاکید کرد برای صیانت از این سرمایه‌های ایجاد شده باید تمام توان خود را بکار بگیریم و با برنامه ریزی دقیق علمی، اقدامات عملی پیشگیرانه‌ای را در جهت ابقای این سرمایه در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/ک




برخورد با عوامل تهدید کننده سلامت غذایی مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار