سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه موجب بارش باران و برف در استان مرکزی می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مرادی کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی استان مرکزی از ورود سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه به استان مرکزی و بارش باران و برف خبرداد.

مرادی افزود: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد از روز چهارشنبه سامانه بارشی از سمت مرز‌های غربی وارد کشور شده و سبب بارش باران و برف ابتدا در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب خواهد شد.

وی اضافه کرد: این سامانه روز پنج شنبه تقویت شده و علاوه بر مناطق فوق، استان‌های واقع در شمال غرب، مرکز، بخش‌هایی از جنوب کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و بتدریج شمال شرق را دربر می‌گیرد.

کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: براین اساس در روز چهارشنبه در استان‌های لرستان، ایلام، نیمه شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، جنوب همدان، برخی نقاط کرمانشاه و استان مرکزی بارش باران و برف پیش بینی می‌شود و شدت بارش در این روز در شمال شرق خوزستان، جنوب لرستان و شمال غرب چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

  بارش‌ شدید در ساعات بعدازظهر چهارشنبه تا اواخر وقت روز پنجشنبه  در استان مرکزی

وی بیان کرد: این سامانه از فردا استان مرکزی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و ابتدا از ساعات بعدازظهر یا عصر فردا بارش‌ها بصورت پراکنده در برخی از نقاط آغاز خواهد شد و این بارش‌ها در برخی از ساعات تداوم خواهد داشت، اما شدت بارش‌ها در ساعات بعدازظهر تا اواخر وقت روز پنجشنبه خواهد بود که موجب بارش باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف و باران و وزش باد خواهد شد.

مرادی تصریح کرد: به سبب بارش برف در نقاط کوهستانی و سردسیر استان مرکزی ، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، مه آلودگی و کاهش دید رخ خواهد داد و از این رو توصیه می‌شود هنگام تردد در این مناطق نکات لازم جهت حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی بکار گرفته شود.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.