برخورد سیاسی اماراتی‌ها با جام ملت‌های آسیا/ هشدار‌هایی که باید جدی گرفت

احتمال برخورد‌های سیاسی و منطقه‌ای امارات با حاضران در جام ملت‌های آسیا خطری است که این رویداد بزرگ آسیایی را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حدود ۶ روز دیگر در این کشور آغاز می‌شود و ۱۶ تیم قدرتمندقاره کهن در سودای قهرمانی به این رقابت‌ها پای می‌گذارند و این در حالی است که امارات و متحدان در راستای مسائل سیاسی کارشکنی‌های احتمالی و سنگ اندازی‌های محتمل را انجام خواهند داد.

امارات در حال حاضر یک کشور جنگ زده محسوب می‌شود و مشارکت در جنگ یمن این کشور را تا حد ممکن درگیر مسائل سیاسی کرده است و چندی قبل حملات پهباد‌های یمن به فرودگاه دبی صلاحیت میزبانی این کشور را زیر سوال برد و احتمال می‌رود در فضای امروز مناقشات منطقه امارات از جام ملت‌ها برای ضربه زدن به کشور های مورد مناقشه سیاسی استفاده کند.

برخورد سیاسی اماراتی‌ها با جام ملت‌های آسیا/ هشدار‌هایی که باید جدی گرفت

ایران و قطر کشور‌هایی هستند که امارات در جام ملت‌های آسیا می‌تواند به روش‌های مختلف در راهشان سنگ اندازی کند و یک رویداد ورزشی را تبدیل به محلی برای عقده گشایی کند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا باید در این موارد هوشیار باشد وتا حد ممکن از برخی اتفاقات پیشگیری کند.

اول اینکه جام ملت‌ها یک رویداد ورزشی است و تیم‌ها از لحظه ورود در فرودگاه تا اسکان و بازی‌ها باید از لحاظ تماشاگر بازیکن و کادر فنی و همراهان در آرامش کامل بدون دغدغه و سنگ اندازی‌های اداری در رقابت‌ها حضور داشته باشند که با توجه به سابقه‌ای که از امارات در دست داریم این کشوربه همراه عربستان از جمله تیم‌های آسیایی هستند که مسائل فوتبال را با سیاست تدا خل می‌دهند و در لیگ قهرمانان آسیا بار‌ها این اتفاق تکرار شده است.

انگشت نگاری و تاخیر‌های بی مورد در لحظه ورود و گرفت و گیر‌های تماشاگران در هنگام ورود به ورزشگاه، برخورد‌های نامناسب و ...مواردی است که قبلا هم از سوی این کشور مشاهده شده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا باید در نهایت احترام به تیم‌های شرکت کننده موارد فوق را دنبال کند و نگذارد روح جام ملت‌ها با این اقدام خدشه دار شود.

طبق شنیده‌ها اماراتی‌ها در چارچوب غیر رسمی و اداری خود هماهنگی‌هایی را برای سد سازی و ایجاد التهاب در اردوی تیم‌های ایران و قطر در نظر گرفته اند و بازرسان امنیتی کنفدراسیون آسیا قبل از وقوع این اتفاقات باید از آن پیشگیری کنند و این بر عهده فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان است که مسئولان آسیایی را از این تحرکات احتمالی آگاه کنند و توطئه‌های موجود را خنثی کنند.

برخورد سیاسی اماراتی‌ها با جام ملت‌های آسیا/ هشدار‌هایی که باید جدی گرفت

رفتار ناجوانمردانه امارات در رقابت‌های فوتبال و در خارج از زمین سبز بار‌ها تجربه تلخی را برای تیم‌های مهمان رقم زده و امیدواریم این رویداد معتبر دستخوش رفتار غیر ورزشی نشود.

امارت از دیدگاه قانون جهانی فوتبال صلاحیت میزبانی از یک رویداد را نداشت، اما اگر بنا بر مصالح کنفدراسیون فوتبال آسیا و لابی قدرتمند اماراتی‌ها این میزبانی به آن‌ها رسید باید در حد قاره کهن و با احترام کامل به تیم‌های میزبان برگزار شود.

موارد فوق در بحث خارج از زمین فوتبال به این دلیل عنوان شد که کنفدراسیون آسیا در این زمینه حساس‌تر عمل کند و هشدار‌های لازم را به مسئولان برگزاری بدهد، اما بحث دیگر در مورد داوران و ناظران رقابت هاست که احتمال دارد تحت تاثیر میزبانی با هر دلیلی اهم از مادی و معنوی حق یک تیم را پایمال کنند.

اعمال نفوذ امارات و عربستان در کمیته داوران و برگزاری رقابت‌های از ضریب بالایی برخوردار است و تیم‌های خاص همانند ایران که از شانس قهرمانی هم برخوردار هستند باید در ۲ جبهه متفاوت بجنگند و در این مورد خاص مهره اصلی و تاکتیک را فدراسیون فوتبال پیاده خواهد کرد.

تیم ملی ما آماده حضور قدرتمند در رقابت‌های جام ملت‌های آسیاست، اما باید مراقب اینگونه اتفاقات باشیم و آنقدر با قدرت در زمین حاضر شویم که توطئه‌های احتمالی در سرنوشت تیم ملی تاثیر گذار نباشد.


بیشتر بخوانید: 

رسانه اماراتی شیطنت علیه فوتبال ایران را آغاز کرد

اولین جرقه بی‌کفایتی اماراتی‌ها در میزبانی جام ملت‌ها خورده شد 

حاج صفی: عملکرد کی روش مشخص است/ باوجود بی مهری‌هایی که شد توان قهرمانی داریم

مصدومیت علیرضا جهانبخش برطرف شد

ملی پوشان فوتبال ایران، کی‌روش و دستیارانش را سورپرایز کردند

سرپرست تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا مشخص شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
امیر
۰۶:۴۲ ۱۳ دی ۱۳۹۷
وقتی ما با اسرائیل سیاسی برخورد می کنیم در ورزش چه انتظاری از دیگران داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۲ دی ۱۳۹۷
ترفند جدید کیروش برای باختهای قهرمانانه
Germany
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۲ دی ۱۳۹۷
علاوه بر فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش ، بایستی وزارت امور خارجه کشورمان در این خصوص بسیار هوشیار باشد و اقدامات خود را به موقع وبدون تعلل انجام دهد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۲ دی ۱۳۹۷
باشه.بهشون میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۳ دی ۱۳۹۷
در این مورد هم حتما دخالت میکنند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۲ دی ۱۳۹۷
فیفا باید قانونی بزاره تا کشورهایی که به طور مستقیم در گیر جنگند اصلا نتونند میزبان باشند .فرقی نداره اروپا یا اسیا یا امریکا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۲ دی ۱۳۹۷
عزیزم همین قانون الان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۲ دی ۱۳۹۷
فیفا زیرنظر داره. داوران را مطمئن باشید هیچی نیستن جنگ روانی اگر راه اندازی کردن ماباید بخندیم و عصبی نشن بچه‌ها این حقه احتمال داره مسئولان بگن به بچه‌ها و کی روش عصبی نشن بخندن فقط و اونا اومدن طرفشون فراکنش زمین خودمون. خدا هست
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۱:۴۷ ۱۲ دی ۱۳۹۷
این نقطه نظرات و سیاسی کردن موضوع بیشتر به این می خورد که موقعی که ایران نتیجه نگرفت (که نخواهد گرفت) تقصیر کم کاری عدم موفقیت تیم را بر گردن دیگران بنیدازند. لطفا فوتبال را با سیاست بازیها در نیندازید
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۴۲ ۱۲ دی ۱۳۹۷
شما اماراتی هستی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۳ دی ۱۳۹۷
شما اهل کجایی؟ امارات یا عربستان .
ولی خوب توجیه میکنی
خاک بر سر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۱ ۱۲ دی ۱۳۹۷
چه جالب نميدونم چرا يه لحظه دوتا تيم تهراني اومد تو ذهنم با اين تفاسير شما از امارات و عربستان چه اشكال داره اين همه تيم هاي شهرستاني در ليگ به اصطلاح برتر ناداوري ديدن اونم چندين سال ١٥ روزم شما تحمل كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۲ دی ۱۳۹۷
شما ها تاوقتی که همچه دیدگاه حسودانه ای دارید هزار سال دیگه اگر زنده باشید وضعیت فرهنگ و پیشرفتتون پایین تر از اکنون خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۲ دی ۱۳۹۷
حمله پهپادی یمنی ها در این زمان لازمه؟!
آخرین اخبار