در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پیشنهاد برای کاهش حجم ساعات آموزشی پایه دوازدهم

سرپرست آموزش متوسطه از ارائه پیشنهاد به شورای عالی برای کاهش حجم درسی پایه دوازدهم خبر داد.

پبیشنهاد برای کاهش حجم ساعات آموزشی پایه دوازدهمعبدالرسول عمادی سرپرست آموزش متوسطه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ساماندهی ساعات درسی دانش‌آموزان پایه دوازدهم که باعث اعتراض آن‌ها شده است، اظهار کرد: تغییر در ساعات درسی دانش آموزان پایه دوازدهم به نظر شورای عالی آموزش و پرورش وابسته است، چرا که طبق قانون امسال ۳۵ ساعت آموزشی برای دانش‌آموزان این پایه در نظر گرفته شده است و تغییر در قوانین باید از طریق شورای عالی آموزش و پرورش انجام شود.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است تا در سال‌های آتی برای پایه دوازدهم حجم ساعات هفتگی کم شود و این تصمیم را از طریق شورای عالی آموزش و پرورش پیگیری می‌کنیم.

حجم درسی فعلی برای پایه دوازدهم سنگین است

سرپرست آموزش متوسط با اشاره به اینکه هنوز نمی‌توانیم به طور قطعی برای تغییر در ساعات درسی پایه دوازدهم نظر دهیم، گفت: به طور کلی مطالبه برای ساماندهی ساعات آموزشی را در دستور کار قرار دادیم و معتقدیم این حجم درسی برای پایه دوازدهم سنگین است، اما باید این موضوع در شورای عالی آموزش و پرورش به نتیجه برسد.

عمادی با اشاره به اینکه در حال پیگیری پیشنهادات مطرح شده برای تغییر در ساعات آموزشی پایه دوازدهم از طریق شورای عالی آموزش و پرورش هستیم، اظهار کرد: پیشنهادات خود را  به صورت تغییر در زمان آموزش و هم در دروس و محتوای  این پایه مطرح کردیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود برخی محتواهای درسی که به تازگی در سال‌های پایانی دبیرستان وارد شده است و دانش آموزان بهره چندانی از آن در این پایه های تحصیلی نمی‌برند، بیان کرد: پینشهاداتی از این قبیل  را از سوی گروه‌های آموزشی به ما رسیده است که این موارد را با سازمان پژوهش مطرح می‌کنیم و پس از آن باید در صحن‌های شورای عالی به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار