معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی؛

تولید ۷۴ هزار تن گوشت قرمز در خراسان رضوی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با تولید سالانه ۷۴ هزار تن گوشت قرمز رتبه اول کشور را دارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، سعادت علی نیا معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هم اکنون با تولید روزانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن شیر در دامداری‌های خراسان رضوی، میزان تولید این محصول پروتئینی به ۹۹۰ هزار تن در سال رسیده است که نسبت به تولید سال ۵۷ (۲۲۵ هزارتن) چهار برابر شده است.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی بیشترین تعداد دام سبک در سطح کشور را داراست تصریح کرد: این استان سالانه ۷۴ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کند که نسبت به تولید سال ۵۷ (۲۳ هزارتن)، سه برابر افزایش تولید را نشان می‌دهد و رتبه اول تولید در کشور هستیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مجموع تولیدات پروتئینی دام و طیور، آبزیان و عسل در خراسان رضوی حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن در سال است که نسبت به تولید سال ۵۷ (۳۵۰ هزارتن) سه برابر شده است.

علی نیا افزود: تولید مواد پروتئینی در ۴۰ سال اخیر در استان افزایش ۳ برابری داشته است و در حوزه تولیدات دام و طیور جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

منبع/مهر

انتهای پیام//آ. ح
 

خراسان رضوی بیشترین تعداد دام را داراست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.