آغاز اولین جشنواره ملی «زمستان بیدار» در اردبیل

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اولین جشنواره ملی زمستان بیدار با ۱۲ هفته برنامه متنوع در استان اردبیل آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل صبح امروز گفت:  جشنواره  ملی زمستان بیدار در راستای رونق گردشگری زمستانی به صورت پایلوت کشوری در قطب برف کشور، استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این جشنواره با تدارک بیش از ۶۰ عنوان برنامه کلی و به همراه بیش از ۳۰۰ برنامه شاد و مفرح در راستای طرح زمستان بیدار اجرا می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: این رویداد برای اولین بار در کشور برنامه ریزی شده و به صورت رسمی از ۱۴ دی ماه از روستای خمس شهرستان خلخال آغاز شده و تا ۲۸ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

فلاحی تاکید کرد: در این جشنواره برنامه‌های مختلف از جمله آیین‌های سنتی، بازی‌های بومی محلی، غذا‌های سنتی، موسیقی سنتی و برنامه‌های شاد و نمایش در تمامی شهرستان‌ها پیش بینی شده است.

به گفته وی ۹ نمایشگاه هفتگی در نگارخانه خطایی، ۱۶ برنامه ورزشی و ۱۰ برنامه ملی در قالب جشنواره اقوام ایرانی در دل جشن‌های زمستان بیدار تدارک دیده شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: محور این جشنواره معرفی قابلیت‌های گردشگری استان اردبیل در فصل زمستان است و از مشارکت دستگاه‌های اجرایی، گروه‌های مردمی و تمامی حوزه‌ها برای برگزاری استفاده می‌شود. این جشنواره می‌تواند در سال‌های آتی نیز به صورت مستمر ادامه یابد.

انتهای پیام/ح

 

برگزاری جشنواره ملی زمستان در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.