طبق تحلیل نقشه‌های هواشناسی از روز پنج‌شنبه استان تحت تأثیر سامانه بارش‌زا قرار خواهد گرفت.

پیش بینی بارش برف و باران در خراسان رضویبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای از وقوع بارشهای رگباری توام با رعد و برق، سرما و احتمال وقوع آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در این استان خبر داد.
 
در این اطلاعیه آمده است: طبق تحلیل نقشه‌های هواشناسی از فردا پنج‌شنبه 13 دی ماه  استان تحت تأثیر سامانه بارش‌زا قرار خواهد گرفت، که با گسترش و استقرار کامل آن از بعدازظهر پنج‌شنبه درغالب نقاط استان شاهد وقوع بارش‌های رگباری توام با رعدوبرق (در نواحی مستعد بارش تگرگ) و وزش باد شدید خواهیم بود.
 
این سامانه با جریانات سرد نیز همراه است و انتظار می‌رود باعث کاهش دما از اواخر وقت پنج‌شنبه در سطح استان گردد.

بر اساس این اطلاعیه شروع بارندگی از بعدازظهر پنج‌شنبه از نواحی غرب و شمال‌غرب استان (در نواحی مستعد توام با رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ) و وزش باد شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود که با توجه به حجم بارش امکان وقوع آبگرفتگی معابر در شهرستان‌ها و سیلابی شدن مسیل‌های استان در فاصله زمانی پنج شنبه و جمعه  وجود دارد.
 
از اواخر وقت پنج‌شنبه بارش در نواحی سردسیر به شکل باران و برف پیش‌بینی شده است.

طی روز شنبه  علاوه بر بارش‌های پراکنده انتظار می‌رود پدیده مه بطور گسترده‌ای استان را تحت تاثیر قرار داده که باعث کاهش میدان دید در غالب محور‌های استان خواهد شد.

طبق مدل‌های پیش‌یابی بیشترین حجم بارش در شهرستان‌ها و توابع: درگز، قوچان، چناران، کلات (بویژه ارتفاعات هزار مسجد)، سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، نیشابور، ارتفاعات بینالود، فریمان، توابع تربت حیدریه و کاشمر، اطراف سرخس (بویژه نواحی غربی شهرستان) و همچنین در شهرستان مشهد مقدس پیش‌بینی می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ف
 

اطلاعیه سازمان هواشناسی خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.