معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

اجتماعی شدن سلامت رویکردهای شاخص وزارت بهداشت است

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: موضوع سلامت و اجتماعی شدن آن در جامعه از جمله رویکردهای شاخص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است .

فعالیت 5مرکز پشیگیری و تشخیص زودهنگام سرطان در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، غلامحسن خدایی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدایی  در نشست خبری با خبرنگاران گفت:  از ابتدای دولت کنونی معاونت اجتماعی در این وزارتخانه فعال شده است تا با همراهی مردم در حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری عملکرد خادمانشان در این وزارتخانه بهتر از گذشته باشد.
 
وی افزود: تغذیه ناسالم، سیگار، آلودگی و ... در بروز سرطان نقش دارد و در جهت پیشگیری از شیوع این بیماری و توانمندسازی مردم انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد و مرکز تخصصی رادیوترابی و انکولوژی رضا با مشارکت خیران نیک‌اندیش فعال شد و در گام بعدی بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی بیماران سرطانی توسط این انجمن راه‌اندازی در سال ۹۸ خواهد شد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ۷۵ موسسه مردم‌نهاد استان در حوزه سلامت ارائه خدمت می‌دهند، خاطرنشان کرد: در سطح کشور نام تبریز به عنوان شهر بی‌گدا مطرح شده است و در شهر امام رضا (ع) در تلاش هستیم که در مشهد کسی به جهت کم‌توانی و ناتوانی مالی دغدغه درمان نداشته باشد.

خدایی بیان کرد: خدمات درمانی به بیماران سرطانی در ۵ محور ارائه می‌شود و از ابتدای خرداد ماه امسال این خدمات براساس دستورالعمل‌های مدیریت شیمی‌درمانی وزارتخانه ارائه می‌شود و ۵ مرکز پشیگیری و تشخیص زودهنگام فعال دولتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان‌های امام رضا (ع)، امید و شهید هاشمی‌نژاد مشهد و نیز بیمارستان موسی‌بن‌جعفر (ع) قوچان و شهید مدرس کاشمر فعال است.

انتهای پیام// د. ف
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.