انتقال آب از خلیج فارس راهی برای جبران کمبود منابع آبی اصفهان است

معاون اداره آب منطقه‌ای اصفهان گفت: برای جبران کمبود منابع آبی در اصفهان باید به فکر انتقال آب از خلیج فارس یا دریای خزر باشیم که البته هزینه‌های مالی و محیط زیستی را نیز در پی دارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید قدوسی‌پور معاون اداره آب منطقه‌ای اصفهان دیروز در همایش طرح دانش آموزی نجات آب (داناب) اظهار داشت: به منظور آگاه کردن مردم و به ویژه دانش آموزان نسبت به مشکلات خشکسالی و کم آبی در اصفهان از توان آموزش و پرورش اصفهان استفاده شده است.

وی بیان داشت: اطلاع عامه مردم از مشکلات ناشی از خشکسالی در اصفهان و آشنایی با اینکه در این شرایط چگونه زندگی کنند، نیاز به آموزش دارد.

معاون اداره آب منطقه‌ای استان اصفهان بیان داشت: با وجود اقدامات خوبی که برای حفظ منابع آبی در استان اصفهان صورت گرفته اما به دلیل وسعت مشکلاتی که در استان و کشور وجود دارد، نتیجه این اقدام‌ها مشخص نیست.

قدوسی پور بیان داشت: برای جبران کمبود منابع آبی در اصفهان باید به فکر انتقال آب از خلیج فارس یا دریای خزر باشیم که البته هزینه‌های مالی و محیط زیستی را نیز در پی دارد.

وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست در سال‌های اخیر به دلیل کمبود شدید منابع آبی مورد توجه قرار گرفته است، بیان داشت: آب عامل اول حفاظت محیط زیست است و بر این اساس حفظ منابع آبی اولویت بسیاری از کشورها قرار گرفته است و ما نیز باید در همین راستا حرکت کنیم.

وی گفت: سه دهه قبل سد زاینده رود در زمستان مملو آب بود و برخی از سال ها نگران جاری شدن سیل به دلیل سر ریز این سد بودیم این در حالی است که اکنون با منابع آبی خالی مواجه هستیم، اکنون حدود ۱۰ درصد از ظرفیت سد زاینده رود دارای آب است که موضوعی بسیار نگران کننده است.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش طرح دانش آموزی نجات آب

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۴ دی ۱۳۹۷
تاثیر بسیار بسیار ناچیز شیرین کردن آب دریاهای آزاد، در شرایط بلندمدت املاح آبهای آزاد:
متوسط میزان املاح تو آب دریاهای آزاد حدود ۳۵ گرم در هر لیتر است.
اگر هر سال ۱۰۰۰ میلیارد متر مکعب از آبهای آزاد شیرین بشود و املاح آن به اقیانوس برگردد، بعد از ۴۰۰۰ سال میزان املاح هر لیتر آب دریاهای آزاد از متوسط ۳۵ گرم در هر لیتر به متوسط ۳۵.۱ گرم در هر لیتر در اثر شیرین سازی افزایش میابد.