مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل:

پیوست‌های فرهنگی در پروژه‌های اردبیل مورد توجه قرار گیرد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: تعریف پیوست‌های فرهنگی برای تمامی پروژه‌ها از ضروری‌ترین اقداماتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شفیع شفیعی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در بازدید از تعاونی خدمات بهداشتی و درمانی مهرپرور ساوالان و موسسات زیر مجموعه این تعاونی اظهار کرد: موسساتی که علاوه بر خدمات حرفه‌ای و تخصصی بدنبال ارایه خدمات اجتماعی و فرهنگی به جامعه تحت پوشش بخصوص افراد نیازمند هستند بایستی مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی و نیاز عمومی برای ارتقای کیفیت زندگی، کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و نیز درمان نیازمندان، فعالیت نهاد‌های مدنی و سازمان‌های مردم نهاد بسیار موثر است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با اشاره به اینکه فعالیت موسسه‌ها پیوست فرهنگی دارند گفت: برخی از موسسه‌ها در نقطه‌ای از شهر اردبیل به ارائه خدمات می‌پردازند که کاملا مورد نیاز و جای خالی چنین موسسه‌ها احساس می‌شد.

 شفیعی تصریح کرد: به طوری که این موسسات و مراکز حمایتی در زمان کوتاه فعالیت خود توانسته اند ۵۰۰ خانواده نیازمند را تحت پوشش حمایت‌های مادی و معنوی قرار دهد.

وی با بیان این که درمانگاه شبانه روزی شوک تنها درمانگاه بخش خصوصی است که با تعرفه دولتی به ارائه خدمات می‌پردازد افزود: با وجود اینکه درمانگاه‌ها و مراکز درمانی خصوصی دفترچه‌های درمانی بیمه همگانی سلامت را تحت پوشش قرار نمی‌دهند، اما درمانگاه شوک هنوز طبق سابق با گشاده رویی به مراجعین خود خدمات ارایه می‌دهند.

شفیعی گفت: اطلاع رسانی یکی از مؤلفه‌های اصلی ارائه خدمات به جامعه هدف است که تعاونی مهرپرور با انتشار ماهنامه هم توانسته در بخش اطلاع رسانی ورود کند و هم اینکه مطالب ارزشمند پزشکی و خدماتی نیز به مخاطبین خود ارائه می‌دهد.

وی همچنین در بازدید از مرکز ندای باران گفت: فعالیت کارکنان این مرکز می‌تواند گره گشای بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مورد توجه دختران مجرد که مادران آینده را تشکیل می‌دهند قابل تحسین باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل ادامه داد: مرکز ندای مهر باران به دختران مجرد بالای ۱۲ سال در معرض آسیب خدمات مشاوره و توانمندسازی ارایه می‌دهد که این خدمات شامل حمایت‌های روانی و اجتماعی به دختران در معرض خشونت خانگی، خودکشی، آموزش سلامت و ارتقاء بهداشت، آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش‌های پیش از ازدواج و ... می‌باشد که به صورت کاملا رایگان ارایه می‌شود.

 شفیعی گفت: این تعاونی در کنار فعالیت‌های ذاتی خود به فعالیت‌های ورزشی نیز پرداخته و تیم‌های دو میدانی، فوتسال، بسکتبال و آمادگی جسمانی را تشکیل و به مسابقات مختلف اعزام کرده است که در این راستا مقام قهرمانی کشوری در رشته دومیدانی کارگران را به خود اختصاص داده اند.

گفتنی است وی در این بازدید از تهیه تقویم ویژه مناسبت‌ها توسط تعاونی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، و مناسبت‌های ملی و مذهبی قدردانی کرد.


انتهای پیام/ح

کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اردبیل

برچسب ها: فرهنگی ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.