فرآوری محصولات کشاورزی در دزفول

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول از فرآوری سالانه بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کرمی، معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول گفت: محصولات سبزی و صیفی این شهرستان در فصل زمستان وجود دارد که بر ضرورت توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در حوزه‌های مختلف زراعت، دام، باغبانی، مرکبات و شیلات می‌افزاید.

وی افزود: در حال حاضر بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن ظرفیت سیلو‌های ذرت دزفول است و با اقداماتی که انجام شده ۲ واحد شالی کوبی، ۲ واحد کشتارگاه دام همراه با بسته بندی و فرآوری مرغ در دزفول فعال شده است و سالانه بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول فرآوری می‌شود، ولی این آمار در قبال تولید سالانه ۲ میلیون محصول ناچیز است.

کرمی بیان داشت: باید بازار هدف محصولات کشاورزی مشخص شود، کشاورزان دزفول در حالی نسبت به کشت دانه‌های روغنی اقدام کرده اند که بازار هدف آن‌ها مشخص نیست و سویای تولید دزفول روی دست کشاورز مانده است.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول عنوان کرد: باید حاشیه امنی برای صنایع تبدیلی کشاورزی دزفول فراهم شود که در این خصوص صادرات و صنایع فرآوری زنجیره‌هایی هستند که در این توسعه دخیل هستند و می‌توانند موثر باشند.

وی افزود: افزون بر ۱۶ هزار بهره بردار ثبت سامانه در حوزه کشاورزی در دزفول وجود دارد که ۵۴ مورد مشکل صادراتی برای این کشاورزان ترسیم شده است و با وجود زیرساخت‌ها از جمله قرنطینه، گمرک و محصول باکیفیت صادرکننده فعال در شهرستان دزفول وجود ندارد.

انتهای پیام/م

توسعه کشاورزی در شهرستان دزفول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.