در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

احیای جایگاه انجمن اولیا و مربیان در مدارس/ مطالبات خانواده‌ها، مدارس را متحول می‌کند

مدیر کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از احیای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویت جایگاه این انجمن خبر داد.

احیای جایگاه انجمن اولیا و مربیان در مدارس/ مطالبات خانواده‌ها، مدارس را متحول می‌کندنورعلی عباس‌پور مدیر کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توجه به جایگاه انجمن اولیا و مربیان در مدارس و انتخاب نظام‌مند افراد در این انجمن اظهار کرد: باید زیرساخت‌های لازم را در انجمن اولیا و مربیان فراهم کنیم تا افرادی که به عضویت این انجمن در می‌آیند حداقل شرایط لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: از نظر حقوقی اقداماتی را انجام دادیم تا انجمن اولیا و مربیان نظام‌مند دنبال شود و اساسنامه‌ این انجمن در حال بررسی است همچنین پیگیری‌هایی را از طریق مصوبه شورای عالی اداری در دستور کار قرار دادیم.

مدیر کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از طریق بخش حقوقی آموزش و پرورش و کارشناسان بیرونی برای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره انجمن‌ها در حال پیگیری است، گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای مربوط به انجمن اولیا و مربیان داشتیم که این مصوبه به طور رسمی لغو نشده است چرا که هر مصوبه‌ای برای لغو شدن باید از طریق مجلس وارد عمل شود و در این مورد مجلس نقشی نداشته است بنابراین به دنبال احیای جایگاه این انجمن از طریق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم.

۲۸ میلیون نفر تحت پوشش انجمن اولیا و مربیان جامعه

عباس‌پور تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان جامعه حدود ۲۸ میلیون نفری را تحت پوشش قرار داده است و از طریق یک اداره کل نمی‌توان به اهداف و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این انجمن پاسخ داد بنابراین باید مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را احیا کنیم تا به این انجمن جایگاه قابل توجهی اختصاص یابد.

وی بیان کرد: اساسنامه‌ انجمن اولیا و مربیان نوشته شده است و در این اساسنامه چگونگی ورود افراد و حیطه اختیارات آنها مشخص شد تا این انجمن بتواند با کیفیت بالاتری فعالیت داشته باشد؛ همچنین در نظر داریم تا ارتباط اولیا با مسئولان ارشد تقویت شود.

ارتباط خانه و مدرسه باید افزایش یابد

مدیر کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مطالبات خانواده‌ها از مدرسه باعث تحولاتی سازنده در نظام آموزشی می‌شود، گفت: در نظر داریم تا ارتباط خانه و مدرسه افزایش یابد همچنین با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم جلساتی با این موضوع داشته باشیم.

وی یادآوری کرد: با توجه به اظهارات وزیر آموزش و پرورش قرار بر این است تا شورایی کشوری با شرکت منتخبین انجمن اولیا و مربیان داشته باشیم که جایگاه این انجمن تقویت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار