توزیع بیش از ۳۵۸ تن گوشت منجمد در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع بیش از ۳۵۸ تن گوشت منجمد تاکنون در استان خبرداد.

توزیع بیش از ۳۵۸ تن گوشت منجمد در لرستانعبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جلسه ستاد تنظیم بازار در گفتگو باخبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، گفت: در جهت تامین امنیت غذایی و تامین کالا‌های مورد نیاز مردم تاکنون بیش از ۳۵۸ و گوشت گوسفند و گوساله منجمد و بیش از ۱۱۸ تن گوشت گرم استان شده است.

وی افزود: مهمترین اقداماتی که سازمان جهاد کشاورزی در استان در حال انجام آن است پایش نهاد‌هایی است که با استفاده از ارز دولتی وارد استان می‌شود و تاکنون ۲ هزارو ۲۷۱ محموله ذرت، جو و کنجاله سویا وارد استان شده و با پایش انجام گرفته تقریبا ۱۰۶ مورد تخلف مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: این شبکه رصد و پایش شبکه گسترده که در دست داریم وبا رصدی که انجام میگیرد از محموله‌هایی که با ارز دولتی وارد استان در اختیار تولیدکنندگان مرغداران گاوداران و سایر واحد‌های تولیدی قرار می‌گیرند این اتفاق به صورت گسترده و به صورت شبانه روز انجام می‌گیرد وبا هرنوع تخلفی به شدت از طریق مقامات قضایی برخورد می‌کنیم بنابراین از عموم مردم استان تولید کنندگان خواهش می‌کنیم همکاری در جهت تولید مصرف با سلامت و بدون هرگونه تخلفی در فضای استان انجام شود.

بازدار گفت: در راستای هماهنگی و همکاری و تعامل بیشتر مجموعه ستاد تنظیم بازار استان و خوشبختانه اقدامات خوبی در ستاد تنظیم بازار استان انجام گرفته و برنامه‌های خوبی در دست تهیه داریم که برای تهیه میوه شب عید هم اقدامات خوبی انجام دادیم ۲۵۰ تن سیب و ۴۰۰ تن پرتقال در حال خرید و حمل به سردخانه‌های استان است با که با مصوبه ستاد تنظیم بازار و با قیمت مصوب به زیر نرخ بازار در ایام عید توزیع می‌شود.

قدیری ابیانه مدیر نظارت بر توزیع کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی هم در این جلسه گفت: رسالتی پنج ماهی است که بر عهده وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و آن هم رصد و پایش و نظارت بر نهاد‌هایی است که با ارز رسمی و دولتی وارد کشور می‌شوند و وزارت جهاد کشاورزی تمام تلاش و توانش را گذاشته که این پایش خوب انجام شود و به دست تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ما که در حقیقت مصرف کننده نهایی ما، اما تولیدکنندگان پروتئین و لبنیات و گوشت هستند برسد.

وی افزود: در این رابطه ۸۰۰ نفر از همکاران ما در وزارتخانه‌ها و استان‌ها وظیفه نظارت را بر عهده گرفتند و در این مدت ۷۶ هزار پایش میدانی داشتیم که با مراجعه به مراجعه به مرغداری‌ها و واحد‌های تولیدی انجام دادند.

وی ادامه داد: با پایش‌هایی که انجام دادیم توانستیم در حد معقول قیمت‌ها را که نهاده‌ها هستند ثابت نگه داریم ویا رشد کمتری داشته باشند وتولید ما آسیب ا. آسیب جدی ندیده است.

قدیری گفت: ۲ هزارو ۳۰۰ پرونده تعزیراتی برای کم فروشی و گران فروشی خارج از شبکه داشتیم.

وی افزود: تقریباً ۱۰ و نیم میلیون تن نهاده وارد کشور شده است که درشبکه مویرگی توزیع می‌شود با روزانه ۴ هزارو ۵۰۰ با کامیون حمل شدند و به دست مصرف کننده می‌رسند که رصد می‌شوند مثل ذرت، کنجاله سویا، جو که اصل نهاد‌ها هستند، واکسن دارو‌های دامی و کود و همه مواردی که در حقیقت زیربنای تولید هستند وهمه این اقدامات برای تأمین امنیت غذایی کشور است.

انتهای پیام/م

بیش از ۳۵۸ تن گوشت منجمد در لرستان توزیع  شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.