گوشت مازاد بر مصرف به سایر استان ها صادر می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اذربایجان غربی گفت:با توجه به مازاد تولید گوشت سفید و قرمز در استان باید ابتدا تامین نیاز استان در اولویت قرار گیرد و سپس مازاد بر مصرف به استان‌های دیگر عرضه شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اذربایجان غربی ظهرر  امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به نوسانات قیمت گوشت سفید و قرمز بر اتخاذ تدابیر مناسب برای کنترل و تنظیم بازار این فراورده‌ها تاکید و اضافه کرد:راهکار موثر و کارساز در این زمینه تصمیم گیری بر اساس شرایط با مدیریت استانی است.
 
وی با بیان اینکه در عرضه گوشت مرغ و گوشت قرمز گاوی و گوسفندی با وجود اضافه تولید گرانی در استان حاکم است تصریح کرد:برای تنظیم بازار باید با در نظر گرفتن منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به ستاد مرکزی تنظیم بازار کشوراعلام شود با توجه به بالا بودن میزان تولید اذربایجان غربی خود استان برای مدیریت بازار اقدام خواهدکرد و تامین نیاز مردم منطقه و کنترل بازار در اولویت نخست وعرضه مازاد مصرف به استان‌های دیگر در مرحله بعدی قرار خواهد گرفت.
 
معاون استاندار افزود:افزایش تزریق و عرضه گوشت مرغ و گاو و گوسفند منجمد و گرم علاوه بر سهمیه‌های ملی هم می‌تواند در کنترل نوسانات قیمت و تنظیم بازار این محصولات نقش موثری ایفا کند.
 
در این نشست کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی اذربایجان غربی با اشاره به اینکه تاکنون یکهزارو ۵۰۰ تن گوشت قرمز منجمد و گرم در استان با قیمت مصوب دولتی برای تعادل بخشی بازار توزیع شده است گفت:گوشت مرغ منجمد هم به قیمت هر کیلو ۸ هزارو ۹۰۰ تومان توزیع می‌شود.
 
اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم در این جلسه با وجود اجرای طرح‌های نظارت و کنترل بازار رضایت مردم جلب نشده است اضافه کرد:علاوه بر اجرای این طرح‌ها باید تزریق و فراوانی کالا هم بویژه در بازار گوشت سفید و قرمز اتفاق بیفتد.
 
در این نشست قیمت مرغ گرم برای عرضه به مصرف کنندگان استان ۱۲ هزار تومان تعیین و مقرر شد عرضه کنندگان بیش از این قیمت به تعزیرات حکومتی معرفی شوند.
 
افزایش توزیع گوشت سفید و قرمز منجمد در بازار، یکسان سازی قیمت مرغ بسته بندی در کشتارگاه‌ها و تامین لاستیک سهمیه‌ای برای ناوگان حمل و نقل سوخت استان از دیگر مصوبات مهم کارگروه تنظیم بازار بود.
 
انتهای پیام/
 

برگزاری ستاد تنظیم بازار در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.