در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فشار‌های اقتصادی و مسائل اجتماعی، علت اصلی بروز اختلالات رفتاری

عضو انجمن روانپزشکان ایران گفت: علل بروز اختلالات رفتاری، فشار‌های اقتصادی و برخی مسائل اجتماعی است.

فشارهای اقتصادی و مسائل اجتماعی علت اصلی بروز اختلالات رفتاری / اختلالات رفتاری زندگی عادی افراد را تحت تأثیر خود قرار می دهداحمد محیط عضو انجمن روانپزشکان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اختلالات رفتاری ریشه در مشکلات و مسائل گوناگونی است که ممکن است در کودکی فرد با آن درگیر شده باشد به همین دلیل اختلالات رفتاری ارتباط مستقیمی با شرایط خاص افراد در زمان حال و یا حتی در دوران کودکی داشته باشد.

وی ادامه داد: مشکلات رفتاری مانند سایر بیماری‌ها درجاتی مختلف دارد که باید به موقع تشخیص و درمان شود؛ اگر مشکلات روانی به موقع به آن رسیدگی نشود ممکن است این افراد دچار عوارضی بیشتر شوند.

حدود ۲۰ درصد مردم دارای اختلالات روانی و مشکلات روحی هستند

عضو انجمن روانپزشکان ایران بیان کرد: شرایط خاص اقتصادی و افزایش هزینه‌های جاری زندگی ممکن است باعث بروز اختلالات روانی در افراد شود که این‌گونه موارد باعث بروز فشارهای روانی شده و تحمل افراد را به طور ناگهانی و یا به مرور زمان کاهش می‌دهد.

وی افزود: امروزه برخی مشکلات اجتماعی در بروز رفتارهای مناسب تأثیر زیادی دارند و در حدود ۲۰ درصد مردم کشور به دلیل موضوعات مختلف دارای اختلالات روانی و مشکلات روحی هستند.

محیط ادامه داد: بیماری اختلالات روانی و رفتاری علامت خاصی ندارد و ممکن است بسیاری از افراد عادی خود از وجود چنین عارضه ای در خودشان بی خبر باشند زیرا در برخی از مواقع اختلالات رفتاری به صورت ناگهانی و به دلیل مشکلات گوناگون در افراد بروز پیدا می‌کند.

عضو انجمن روانپزشکان ایران گفت: در برخی از مواقع اختلالات رفتاری ریشه در دوران نوجوانی و جوانی یا در اثر برخورد نامناسب والدین با فرزندان ایجاد می‌شود که اگر به موقع این اختلال تشخیص داده نشود در مرحله حاد فرد را از اجتماع دور و هر گونه ارتباطات اجتماعی ممکن است مشکلاتی را برای بیماران ایجاد کند.

وی یادآوری کرد: این اختلالات باعث کاهش اعتماد به نفس فرد شده و در ادامه مسائل اجتماعی و زندگی روزمره افراد را دچار مشکلاتی می‌کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار