معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان به ارائه راهکار‌های برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ علی قاسم پور، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: تجهیز موتورسیکلت به لوازم ایمنی، پرهیز از پارک کردن آن در مکان‌های خلوت و تاریک و رها نکردن موتورسیکلت روشن از جمله توصیه‌هایی است که پلیس برای پیشگیری از سرقت موتور سیکلت به صاحبان آن توصیه می‌کند.

وی با اشاره به ثبت پلاک موتور سیکلت‌ها بیان داشت: تا کنون چندین میلیون موتورسیکلت با پلاک ملی در کشور شماره‌گذاری شده و تردد آن‌ها در معابر در جریان است، در این بین خیلی از افراد به واسطه موتورسیکلت کسب روزی می‌کنند.

سرهنگ قاسم پور افزود: بعضی‌ها نیز برای تردد روزانه از این وسیله استفاده می‌کنند، اما مسأله‌ای که مهم است حفظ و نگهداری از این وسیله و جلوگیری از سرقت آن توسط سارقان فرصت طلب است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: پلیس برای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت توصیه‌ها و هشدار‌هایی خطاب به صاحبان این وسیله نقلیه داشته تا با رعایت این نکات از سرقت این وسیله نقلیه کاسته شود.

وی افزود: موتورسیکلت خود را به لوازم ایمنی مانند سوئیچ مخفی، قفل با شاخ، قفل و زنجیر ضد برش و قفل‌های ایمنی دیگر مجهز کنید، ساخت کلید یدکی برای موتورسیکلت را به افراد ناشناس و متفرقه نسپارید، موتورسیکلت را در مکان امن و مناسب پارک کنید و حتی‌الامکان موتورسیکلت خود را داخل پارکینگ پارک کنید و از نگهبان پارکینگ، رسید دریافت کنید.

سرهنگ قاسم پور بیان داشت: از پارک کردن در مکان‌های خلوت و تاریک خودداری کنید، تا حد امکان موتورسیکلت را در جایی پارک کنید که در دید شما قرار داشته باشد، موتورسیکلت خود را حتی برای لحظه‌ای کوتاه، بدون برداشتن سوئیچ ترک نکنید، هیچ‌گاه، به بهانه طول نکشیدن کار، موتورسیکلت روشن خود را ترک نکنید و استفاده از دزد گیر مطمئن میتواند کمک شایانی در ناکام گذاشتن سارقان موتور سیکلت داشته باشد.

انتهای پیام/م

مقابله با سرقت موتور سیکلت ها با رعایت نکات ایمنی

برچسب ها: سرقت ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.