پنج گامی که دعواهای زن و شوهری را ختم به خیر می‌کند

دعواهای زناشویی در همه زندگی‌های مشترک پیش می‌آید اما بهترین راهکار مدیریت دعوا و اختلاف است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، زندگی مشترک همیشه فراز و نشیب‌هایی به همراه دارد و جر و بحث و اختلاف سلیقه بین همه زوجین پیش می‌آید اما نکته حائز اهمیت این است که بتوان اختلاف‌ها و مشکلات‌ را برطرف کرد اگر فکر می‌کنید که هرگز با همسرتان دچار اختلاف نمی‌شوید، سخت در اشتباه هستید؛ بحث‌های زناشویی و اختلاف سلیقه در زندگی مشترک طبیعی محسوب می‌شود اما با برخی راهکارها می‌توان این بحث‌ها را ختم به خیر کرد.

کیفیت رابطه بین زوجین و آرامش و احساس خوشبختی تأثیر می‌گذارد اما گاهی اوقات روابط دچار پیچیدگی می‌شود که در این شرایط باید منطقی رفتار و از کش دادن بحث و دعوا پرهیز کرد.


بیشتر بخوانید: ۵ قاتل عشق در زندگی مشترک را بشناسید/ خانم‌ها با این ترفند همسرتان را عاشق‌تر کنید


 بحث و دعوای شما با همسرتان از کجا آغاز شده است

اولین گام برای حل دعوای زن و شوهری این است بپذیرید دعوایی پیش آمده است و پیش از آن که اوضاع وخیم‌تر شود آن را کنترل و مدیریت کنید در مواردی ممکن است حس کنید که دعوای پیش آمده بسیار سخت و وحشتناک است و زندگی شما را به ورطه نابودی خواهد کشاند یا ممکن است احساس کنید که همسرتان دیگر شما را دوست ندارد اما باید بدانید که وقتی افراد در شرایط عصبانیت و تنش‌زا قرار می‌گیرند رفتارهای پرخاشگرانه و خارج از شخصیت و احساسات در حالت عادی بروز می‌دهند.

پنج گامی که دعواهای زن و شوهری را ختم به خیر می‌کند

در صورتی که احساس کردید که دعوای شما زندگی شما را خدشه دار کرده است نا امید نشوید و بدانید این رفتارها طبیعی است و با مدیریت اختلاف‌ها در نهایت سختی را به آسانی و ناراحتی را به خوشحالی تبدیل می‌کنید.

 قهر کردن و جدایی راهکار خوبی نیست

شاید فکر کنید که پس از دعوا بهترین راهکار دوری از همسرتان است اما باید بدانید که این راهکار مناسبی برای حل دعوا نیست.

سعی کنید شجاعانه با بحث و دعوای زناشویی خود روبرو شوید و آگاهانه به دنبال راهکارهایی باشید که دعوای زناشویی را حل کنید هر چند که همه دعواهای زن و شوهری پایان خوشی ندارند، باید دید مثبت به مسائل داشته باشید توصیه می‌کنیم اعتقادات، افکار، احساسات، انتخاب‌ها و رفتار خود را تحت کنترل داشته باشیم در این صورت با بهترین روش می‌توانید از دعواهای زندگی مشترک به سادگی عبور کنید.

پنج گامی که دعواهای زن و شوهری را ختم به خیر می‌کند

 قدم اول: فکر نکنید همیشه حق با شماست

دعواهای زندگی مشترک وقتی شروع می‌شوند که زوجین از زاویه دید خود به آن نگاه می‌کنند و همیشه خود را بر حق می‌دانند اگر به همسرتان در حین روابط بگویید که حق با من است به طور حتم نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد بیشتر افراد در مقابل چنین  جملاتی احساس ضعف و سعی می‌کنند با عصبانیت و ضد شما سخن بگویند برای همین نخستین قدم برای حل دعوای زن و شوهر این است که گفتن حق با  من است و تو اشتباه می‌کنی دست بردارید چرا که به زبان آوردن این جملات در دعوا آتش اختلافتان را شعله‌ور می‌کند.

 قدم دوم: به حرف‌های همسرتان گوش دهید

یکی از مهمترین راهکارها برای ایجاد آرامش این است که به همسرتان در  حین دعوا اجازه صحبت کردن بدهید در حین دعوا از تمسخر همسرتان بپرهیزید و بدون نیش زبان و آرامش پس از آن که صحبت‌های او را شنیدید نظرتان را بیان کنید.

پنج گامی که دعواهای زن و شوهری را ختم به خیر می‌کند

 قدم سوم: آرامش کلید حل دعوای زناشویی

در همه حال سعی کنید آرامشتان را حفظ کنید زیرا در این صورت است که می‌توانید منظور خود را به درستی برسانید و از واکنش‌های متضاد پیشگیری کنید، اگر آرامشتان را حفظ نکنید در این صورت است که احساساتتان بر شما غلبه می‌کنند و روابطتان تیره و تار می‌شود؛ اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید آرام صحبت کنید از بحث کردن بپرهیزید چند نفس عمیق بکشید پس از چند دقیقه تنفس عمیق و سکوت زمانی که احساس کردید، آرامشتان را به دست آوردید با همسرتان صحبت کنید.

 قدم چهارم: برای پیدا کردن راه حل با همسرتان صحبت کنید

مهمترین راهکار برای حل اختلاف در زندگی زناشویی صحبت کردن از روی آرامش است در هنگامی که دچار بحث و اختلاف شده‌اید، مشکلات و دعواهای قبلی را وسط نکشید و سعی کنید تنها به بحث پیش آمده متمرکز شوید و با بیان احساسات و نظرات با آرامش اختلافاتتان را برطرف کنید.

پنج گامی که دعواهای زن و شوهری را ختم به خیر می‌کند

قدم پنجم: به دنبال راه حل برد برد در دعوای زناشویی باشیم

پیش از آنکه در مورد اختلاف پیش آمده با همسرتان صحبت کنید به راهنمای حل اختلاف فکر کنید راه حلی را انتخاب کنید که برد طرفین را به دنبال داشته باشد، راه حل برد برد بهترین نتیجه در دعواهای زناشویی را به دنبال دارد.

حالا به کمک پنج قدمی که برای حل اختلافات زناشویی عنوان شد، یکی از مشکلات زندگی مشترکتان را در نظر بگیرید و به راهکارای حل آن بیندیشید با این کار مهارت حل اختلاف و دعوای زندگی مشترک برایتان آسان‌تر می‌شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۴:۱۱ ۱۵ دی ۱۳۹۷
من هیچ موقع با همسرم بحث نمی کنم عاشق همدیگه هستیم
آخرین اخبار