رای الیوم گزارش داد؛

اقبال عمومی کشور‌های عربی و اروپایی به سوریه نمکی بر زخم شکست‌ آمریکا و اسرائیل در این کشور

رای الیوم در گزارشی به سرافکندگی آمریکا و رژیم صهیونیستی در میدان جنگ سوریه و شکست‌های پی در پی آن‌ها پرداخت.

اقبال عمومی کشور‌های عربی و اروپایی به سوریه نمکی بر زخم شکست‌ آمریکا و اسرائیل در این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رای الیوم، اقبال عمومی کشورهای عربی به سوریه و به دنبال آن کشورهای اروپایی برای ازسرگیری روابط با دمشق نشان می‌دهد، آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگران که بازندگان میدان جنگ سوریه بودند، تاوان سنگینی برای شکست خود پرداخت خواهند کرد، حال آنکه ایران، سوریه و دیگر طرف‌های محور مقامت به عنوان پیروز این میدان، دستاوردهای بزرگی به دست خواهند آورد.

روزنامه اینترنتی رای الیوم در یادداشتی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیت روز چهارشنبه خود اعتراف کرد مدت‌هاست سوریه را از دست داده است. وی گفت تصمیم گرفته است از این کشور عقب‌نشینی کند؛ زیرا نمی‌خواهد سربازان خود را در سردخانه‌ها ببیند. روز پنجشنبه جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس گفت: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه متاسفانه برای مدت معینی در قدرت باقی خواهد ماند. هم زمان با آن برخی منابع گفتند انگلیس به زودی سفارت خود را در دمشق بازگشایی خواهد کرد.

به گفته برخی منابع آگاه در موریتانی، محمد ولد عبدالعزیز رئیس جمهور این کشور، پس از عمر حسن البشیر، رئیس جمهور سودان دومین رئیس جمهوری است که برای گفتگوهای رسمی با بشار اسد  وارد دمشق خواهد شد.

رای الیوم نوشت: رویداد قابل توجه دیگر این است که جنبش نهضت اسلامی تونس خواستار آشتی ملی با سوریه و بازگرداندن سوریه به جایگاه خود در میان کشورهای عربی و بین‌المللی از جمله بازگشت به اتحادیه عرب شد و این موضوع نشان می‌دهد، دیگر جنبش‌های اسلامی نیز همین روش را در پیش خواهند گرفت.

در همین زمینه روزنامه الکترونیکی رای الیوم دو روز پیش نوشت: مقامات عربستان از معارضان سوری حاضر در خاک سوریه خواسته‌اند، پرچم تحت‌الحمایگی را از فراز مقرها و داخل دفاتر خود بردارند و به جای آن پرچم سوریه را به اهتزاز درآورند. در صورت صحت این خبر چه بسا بدین معنا باشد که عربستان سومین کشور عربی خواهد بود که پس از امارات و بحرین سفارت خود را در دمشق بازگشایی خواهد کرد.

در ادامه این یادداشت آمده است: سرلشکر علی مملوک، مدیر دفتر امنیت ملی سوریه هم اخیرا به دعوت وزیر عباس کامل، مسئول سازمان اطلاعات مصر به قاهره سفر کرد و به نوشته روزنامه الوطن سوریه در خصوص تقویت روابط میان دو کشور مصر و سوریه به منظور رویارویی با چالش‌های مرحله پس از عقب‌نشینی آمریکا از سوریه همچنین هماهنگی تلاش‌ها و تبادل تجربیات در زمینه مبارزه با تروریسم با وی گفتگو و تبادل نظر کرد و اگر این موضوع را هم به رویدادهای پیشین بیفزاییم، کاملا آشکار می شود که سوریه که می‌خواستند، آن را محاصره و سرنگون کنند، اکنون این سوریه است که آنها را به محاصره وادار کرده است.

به گفته منابع روسی، اینک سوریه کنترل 97 درصد از خاک خود را به دست گرفته است و برخی معتقدند، زمان به اهتزاز درآمدن پرچم سوریه بر فراز مناطق ادلب، شرق الفرات و پایگاه التنف، نزدیک شده است، از این رو در مرحله بعد کشورهای اروپایی به منظور ازسرگیری روابط دیپلماتیک با سرعت به سوی دمشق خواهند شتافت و این همان چیزی است که روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» در شماره ماه کنونی خود به آن اشاره کرد. این روزنامه از دولت فرانسه خواست، پس از عقب نشینی آمریکا از سوریه، هماهنگی هایی با سوریه و روسیه انجام دهد و روابط خود را با دمشق از سر بگیرد.

در پایان این یادداشت آمده است: اگر بگوییم، تکمیل روند پیروزی کشور سوریه و متحدان آن در اردوگاه مقاومت در جنگ جهانی که برای ویرانی کشور سوریه و ایجاد خاورمیانه جدید آمریکایی - اسرائیلی به راه انداخته شد، بازتاب گسترده‌ای در خاورمیانه و حتی همه کشورهای جهان خواهد داشت، اغراق نکرده‌ایم؛ زیرا پس از جنگ‌های جهانی بزرگ نظیر جنگ جهانی اول و دوم برخی کشورها دچار فروپاشی شدند و برخی دیگر به قدرت رسیدند، ستاره برخی جنبش‌ها و گروه های سیاسی افول کرد، در حالیکه برخی دیگر اوج گرفتند و مسلما این موضوع مجددا اتفاق خواهد افتاد؛ زیرا طرف‌هایی مانند اسرائیل، آمریکا، انگلیس و فرانسه که در این جنگ بازنده میدان بودند، تاوان سنگینی پرداخت خواهند کرد، در حالیکه پیروزهای این میدان یعنی سوریه، ایران و دیگر طرف های محور مقاومت و به همراه آنها روسیه دستاوردهایی برای خود محقق خواهند کرد و بهای این پیروزی خاورمیانه‌ای نوین و جهانی جدید خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار