۶۶۵ شی تاریخی در خراسان شمالی کشف شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: ۶۶۵ قطعه اشیای اصلی و جعلی تاریخی شامل سکه، مجسمه و ظروف عتیقه، امسال از قاچاقچیان این استان کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سرهنگ حسین اصغر قنبرزاده فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در این مدت ۱۵ دستگاه فلزیاب نیز با همکاری دستگاه‌های انتظامی و امنیتی از متخلفان این حوزه کشف شد.

وی حفظ و نگهداری از مواریث فرهنگی را از اولویت‌های این سازمان برشمرد و افزود: امسال ۲۵ هزار و ۲۵۰ مورد بازدید از آثار و ابنیه تاریخی استان صورت گرفته است.

سرهنگ قنبرزاده، گفت: ضروری است رویکرد جلب مشارکت‌های اجتماعی و افزایش مشارکت پذیری مردم را در حفاظت از میراث فرهنگی در جامعه نهادینه شود.

وی، ساخت، خرید و فروش دستگاه‌های فلزیاب و تبلیغ و استفاده از این وسایل را غیرقانونی و تنها منوط به گرفتن مجوز از سازمان میراث فرهنگی دانست و افزود: با متخلفان برخورد خواهد شد.

۶۲ اثر خراسان شمالی در فهرست آثار ملی ثبت شده است که شامل ۵۰۹ اثر تاریخی، ۴۲ اثر طبیعی و ۷۰ اثر ناملموس و یک اثر ثبت جهانی است.
بیش از هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده است.

این استان ۸۶۳ هزار نفری دارای قومیت‌های ترکمن، کرمانج، ترک، تات و بلوچ است.

انتهای پیام/ا

کشف اشیاء تاریخی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.