باید در مقابل دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن هوشیار بود

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: با توجه به شرایطی که در حال حاضر در کشور شاهد آن هستیم باید در مقابل دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن هوشیار باشیم.

باید در مقابل دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن هوشیار بودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ یدالله موحد صبح امروز در چهارمین نشست روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان گفت: ما قضات قسم خوردیم که از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه دفاع کنیم و سوگند نامه قضایی را فراموش نکردیم و با توجه به شرایط فعلی کشور باید در مقابل دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن هوشیار باشیم و آگاهانه عمل کنیم.

این مقام ارشد قضایی در استان همچنین به ویژگی‌ها و خدمات آیت الله هاشمی شاهرودی (ره) اشاره کرد و افزود: نگاه ایشان به دستگاه قضایی نگاه خاصی بود و در دوران خدمت در قوه قضاییه اقدامات مهم و موثری را انجام دادند.

وی گفت: ایشان برای استقلال دستگاه قضایی اهمیت زیادی قائل بودند و در همین راستا تاسیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه اقدام موثری بود که صورت گرفت.

موحد با بیان اینکه مشارکت مردم در بحث قضا و عدالت موضوع مهمی است، افزود: آیت الله هاشمی شاهرودی با تاسیس شورای حل اختلاف که نهادی مردمی است گام مهم و اثرگذاری برای قوه قضاییه برداشتند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه شورا‌های حل اختلاف در کشور توانسته است خدمات شایانی به جامعه ارائه کند و باری از روی دوش قوه قضاییه بردارد، گفت: بر اساس مبانی فقهی و دستاورد‌های قضایی روز دنیا عقیده بر این است که تا جایی که امکان پذیر است اختلافات و دعاوی خصوصی با مشارکت مردم حل و فصل و صلح و سازش برقرار شود و در صورت عدم امکان وارد عرصه‌ی دادرسی و صدور حکم شوند.

موحد در ادامه جلسه به اهمیت تکریم ارباب رجوع در سیستم قضایی اشاره کرد و افزود: دستورالعمل تکریم ارباب رجوع در سال ۹۶ تدوین و در اختیار حوزه‌های قضایی، قضات و کارکنان قرار گرفته است و همه‌ی شاخصه‌هایی که باید رعایت شود در آن ذکر شده است.

وی به مدل ارزیابی تکریم ارباب رجوع که در اختیار مدیران و کارکنان قوه قضاییه قرار گرفته است اشاره کرد و گفت:: در اجرای این دستورالعمل، عملکرد همه‌ی واحد‌های قضایی و قضات براساس مدل ارزیابی به صورت فردی و سازمانی مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

موحد افزود: در دستورالعمل تکریم ارباب رجوع، فضای فیزیکی ساختمان‌ها، دسترسی به قضات، اطلاع رسانی لازم و سایر موارد که در این دستور العمل ذکر شده، از شاخص‌هایی است که باید عملیاتی شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان از روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان خواست که به این دستورالعمل توجه ویژه‌ای داشته باشند و آن را عملیاتی کنند.
انتهای پیام/ح

ضرورت هوشیاری دربرابر دسیسه دشمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار