ادعای بولتون: دمشق نباید خروج آمریکا از سوریه را دعوت به استفاده از سلاح شیمیایی تلقی کند

مشاور امنیت ملی آمریکا ادعا کرد دولت سوریه نباید خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور را دعوتی برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی قلمداد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی مدعی شد دولت سوریه نباید خروج قریب الوقوع نیروهای آمریکایی از این کشور را به عنوان دعوتی برای استفاده از سلاح های شیمیایی محسوب کند.

وی در گفتگو با خبرنگاران در هواپیما پیش از رسیدن به تل آویو، ادعا کرد: هیچ تغییری در موضع آمریکا علیه استفاده از سلاح های شیمیایی بوسیله دولت سوریه بوجود نیامده و بطور مشخص، هرگونه استفاده از این سلاح‌ها، می تواند با پاسخ محکم ما روبرو شود. ما پیش از این دو بار این کار را انجام دادیم. از این رو دولت اسد نباید در این خصوص اشتباه کند.

بولتون همچنین تصریح کرد: در حالی که ما در حال برنامه ریزی برای انجام چگونگی خروج (از سوریه) و بررسی شرایط هستیم، نمی خواهیم دولت سوریه آنچه ما انجام می دهیم را به عنوان کاهش مخالفت با استفاده از سلاح های کشتار جمعی بداند.

بولتون در حالی این ادعاها را علیه دمشق مطرح کرده است که تاکنون گروه‌های تروریستی تحت حمایت آمریکا و کشورهای غربی بارها دست به انجام این گونه حملات زده‌ و به شکلی صحنه‌سازی کرده‌اند تا دولت اسد مقصر جلوه کند و این بهانه‌ای شود به دست آن‌ها برای حمله نظامی به سوریه. روسیه بارها درباره این اقدامات به کشورهای غربی هشدار داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۲۱ ۱۶ دی ۱۳۹۷
هی بولتون: کدام زرادخانه هسته ای؟؟ کدام بمبهای شیمیائی؟؟کافیست تا یک موشک از موشکهای شلیک شده از طرف خاک سوریه که برای دفاع از خودش به سمت اسرائیل پرتاب میکند به دیمونا برخورد کند آنگاه دنیا خواهد دید که چه کسی صاحب زرادخانه هسته ای در خاورمیانه است....سوریه یا اسرائیل؟؟؟؟
آخرین اخبار