تا پایان امسال؛

افتتاح طرح های بزرگ آبخیزداری در فارس

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت:برخی از طرح‌های آبخیزداری در جنوب استان فارس تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

افتتاح طرح های بزرگ آبخیزداری در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: طرح های آبخیزداری از جمله طرح رودخانه شور مهران، بند سنگی ملاتی روستای زیغان، فاز اول و دوم شهر گله دار مهر و سد خاکی مشک آویز بخش اسیر شهرستان مهر در حال اجرا است.

وی افزود: مجموع اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این طرح‌ها ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است که از محل اعتبارات، صندوق توسعه ملی، سه درصد نفت و گاز شهرستان مهر و مشارکت‌های مردمی تامین شده است.

بوستانی با بیان اینکه حجم آبگیری و ذخیره سالانه این طرح ها چهار میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب است، اظهارداشت: این طرح‌ها به طور متوسط می‌توانند یک میلیون و ۶۲۵ هزار متر مکعب آب را در هر بارندگی ذخیره و جمع آوری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، سطح اراضی زراعی و کشاورزی تحت پوشش این طرح‌ها را پنج هزار و ۷۰۰ هکتار اعلام و تصریح کرد: از مزایای مهم این طرح ها برقراری تعادل اکولوژیکی در این منطقه برای کنترل فرسایش و مهار هرزآب‌های سطحی و کاهش سیلاب‌های منطقه‌ای است.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح‌ها ذخیره آب و تغذیه سفره‌های زیر زمینی، کنترل سیلاب و روان آب‌های سطحی، جلوگیری از فرسایش و حمل رسوب، بیابان زدایی و حفظ و احیای عرصه‌های منابع طبیعی است.

بوستانی اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح ها، بخشی از رسوبات خروجی از این حوزه‌ها کنترل و بستر آبراهه‌ها  تثبیت خواهد شد.

بوستانی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی در حال انجام است، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود اجرای این طرح‌ها تا پایان امسال تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/م

بهره برداری از چندین طرح آبحیز داری در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار