آغاز به کار کپه کاری در ۲۲۰ هکتار از اراضی ملی فسا

کپه کاری در ۲۲۰ هکتار از اراضی ملی فسا شروع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان فسا با اشاره به شروع عملیات کپه کاری در ۲۲۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان گفت: عملیات کپه کاری همزمان در فسا در ۱۲ شهرستان استان فارس آغاز شده است.

وی با بیان اینکه عملیات کپه کاری در حوزه آبخیز پشت جک شهرستان فسا و بخش شیر کوه با هدف غنی سازی، بهبود مراتع، افزایش پوشش گیاهی و پیشگیری از وقوع سیلاب است، افزود: این عملیات از اوایل آذر آغاز می‌شود و تا پایان دی ماه امسال ادامه دارد.
کشاورزیان تصریح کرد: عملیات کپه کاری با استفاده از بذر بادام کوهی به عنوان گونه بومی و سازگار کشت می‌شود که برای موفقیت در این طرح مناطق کپه کاری شده تا زمان استقرار قرق می‌شود و دامداران باید تا اطلاع ثانوی از ورود دام به این مناطق خودداری کنند.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان فسا ادامه داد: این طرح با مشارکت مردم و مرتعداران انجام می‌شود که در حال حاضر بیش از ۲۰ هکتار کاشته شده و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال ۲۲۰ هکتار کاشته شود.

وی اضافه کرد: در روشه کپه کاری به ماشین کشاورزی نیازی نیست و با استفاده از تیشه چاله‌های کوچک ایجاد شده و بذر‌های مرتعی و علوفه‌ای دیم در آن چاله‌ها کاشته و روی چاله‌ها مقداری خاک با توجه به عمق مناسب برای بذر‌ها پوشانده می‌شود.
انتهای پیام/ت

شروع عملیات کپه کاری در اراضی ملی فسا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار