ریابکوف: روسیه نسبت به خروج آمریکا از سوریه هیچ توهمی ندارد

معاون وزیر خارجه روسیه روند خروج آمریکا از سوریه را زمان‌بر دانست و تأکید کرد مسکو تحت هر شرایطی حضور واشنگتن در خاک سوریه را غیرقانونی می‌داند.

ریابکوف: روسیه هیچ توهمی نسبت به خروج آمریکا از سوریه نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، معاون وزیر خارجه روسیه، می‌گوید روسیه نسبت به پیامدها و زمان خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه هیچ توهمی ندارد.

سرگئی ریابکوف با اشاره به اینکه خروج نیروهای آمریکایی از سوریه زمان‌بر است، افزود وزارت خارجه روسیه این روند را به دقت تحت نظارت دارد. او همچنین تأکید کرد مسکو حضور آمریکا در قملرو خاک سوریه را تحت هر شرایطی غیرقانونی می‌داند.

این مقام روسی با تأکید بر اینکه «خروج سریعتر نیروهای آمریکا از سوریه، زودتر امنیت و ثبات را به منطقه باز می‌گرداند»، گفت: «ما در  خصوص خروج نیروهای آمریکا از سوریه هیچ توهمی نداریم و پیش‌بینی می‌کنیم این روند (خروج) طولانی‌مدت و تا حدی نامشخص و چالش‌برانگیز است».

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸  ضمن تأیید خبر تصمیم کاخ سفید برای خارج کردن همه نیروهای نظامی آمریکا از سوریه، در توئیتر نوشت: «آیا آمریکا می‌خواهد در ازای هیچ، پلیس خاورمیانه باشد و زندگی ارزشمند نظامیان و هزاران میلیارد دلار را برای حفاظت از کسانی صرف کند که تقریبا در همه موارد برای کاری که ما می‌کنیم ارزشی قائل نیستند؟ آیا ما می‌خواهیم برای همیشه آنجا باشیم؟»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در توئیت دیگری افزود: «خارج شدن از سوریه، تعجب‌آور نیست. سال‌ها برای آن تبلیغ می‌کردم و شش ماه قبل که می‌خواستم علنا اعلام کنم، موافقت کردم که مدت بیشتری بمانیم.»

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار