استقرار کشتی‌های روسی مجهز به موشک‌های کالیبر در نزدیکی سواحل آمریکا

مقامات آمریکایی مدعی شدند روسیه قصد دارد با استقرار کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌های مجهز به موشک‌های دقیق کالیبر در غرب اقیانوس اطلس، آمریکا را در تیررس حملات متعارف یا اتمی خود قرار دهد.

استقرار کشتی‌های روسی مجهز به موشک‌های کالیبر در نزدیکی سواحل آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت فری‌بیکن، مقامات آمریکایی مدعی شدند روسیه قصد دارد با استقرار کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌های مجهز به موشک‌های دقیق و برد بلند کالیبر در غرب اقیانوس اطلس، آمریکا را در تیررس حملات متعارف یا اتمی خود قرار دهد.

روسیه با استقرار موشک‌های کروز از نوع کالیبر در کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌های خود قصد دارد همانند دوران جنگ سرد ماموریت‌های گشتزنی در اقیانوس اطلس نزدیک آمریکا را به اجرا گذارد.

به گفته مقام‌های اطلاعاتی آمریکا، این موشک‌های جدید کالیبر قرار است ماه‌های آینده در کشتی‌ها و زیردریایی‌های روسیه مستقر شوند.

بر اساس این گزارش، نسخه زمینی موشک‌های کالیبر روسیه در ناتو با نام اس. اس. ان-۳۰ شناخته می‌شود و قابلیت حمل کلاهک اتمی را نیز دارد. روسیه برای اولین بار در سوریه و در حمله علیه مواضع داعش از ۱۰۰ فروند از این نوع موشک استفاده کرد.

بر اساس برآورد‌های دفتر اطلاعات نیروی دریایی آمریکا، موشک کالیبر از نوع زمینی بردی برابر با ۹۳۰ تا ۱۵۵۰ مایل دارد.

میزان برد این موشک نشان می‌دهد که با استقرار آن بر یک کشتی یا زیردریایی در فاصله ۱۰۰۰ مایلی از ساحل آمریکا، روسیه می‌تواند تمامی شهر‌های آمریکا از بوستون و میامی گرفته تا غرب و شهر شیکاگو را هدف گیرد.

این موشک به خاطر نوع حرکتش که نزدیک به سطح دریا حرکت می‌کند هرگونه تلاش برای رهگیری از سوی سامانه‌های ضد موشکی را مختل کرده و از این حیث بسیار مرگبار محسوب می‌شود.

به نوشته فری‌بیکن، استقرار موشک کالیبر در کشتی‌ها و زیردریایی‌های روسیه در مدیترانه و نزدیک اروپا نیز برای فرماند‌هان آمریکایی مستقر در اروپا موضوعی نگران کننده محسوب می‌شود.

قرار است موشک‌های مجهز به کلاهک اتمی کالیبر بر زیردریایی‌های جدید روسیه به نام بوری و دیگر زیردریایی‌های تهاجمی این کشور نیز مستقر شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۶ دی ۱۳۹۷
دارن به آمریکا حالی میکنن اونقدر هم که فکر میکنه دست و پا بسته نیستند و فکر نکنه هر چی اون بگه باس اجرا بشه
آخرین اخبار