شوخی پلوسی با ترامپ: شاید یک دلار برای ساخت دیوار مرزی بپردازیم!

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با تمسخر دیوار مرزی پیشنهادی رئیس‌جمهور این کشور گفت شاید سنا یک دلار برای ساخت این دیوار پرداخت کند.

شوخی نانسی پلوسی با ترامپ: شاید یک دلار برای ساخت دیوار مرزی پرداخت کنیمبه گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، پنجشنبه گذشته موضوع ساخت دیوار حایل میان این کشور و مکزیک را به تمسخر گرفت و گفت شاید یک دلار به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بپردازد. 

او که در میان گروهی از خبرنگاران در مجلس آمریکا سخن می‌گفت، هنگامی که با این سوال روبرو شد آیا دموکرات‌ها برای ساخت دیوار مرزی میان این کشور و مکزیک هیچ سناریویی حتی برای پرداخت «حتی یک دلار» دارند یا خیر، این گونه پاسخ داد: «یک دلار؟ یک دلار؟ بله یک دلار.»

به نظر می‌رسد نانسی بعدا حتی این پیشنهاد را نیز نفی کرده است. او گفت: «ما دیوارکشی نمی‌کنیم. کسی راجع به این موضوع شکی دارد؟ ما دیوارکشی نمی‌کنیم. فقط همین. این هیچ ارتباطی با سیاست ندارد. این موضوع به این معناست: دیوار میان کشورها بی‌رحمی است. یک شیوه قدیمی تفکر است و مقرون به صرفه نیست».

انتظار می‌رود دموکرات‌های مجلس روز پنج شنبه به یک بسته مالی برای تامین بودجه دولت رای دهند، دولتی که در حال حاضر به دلیل اختلاف نظر و به سرانجام نرسیدن مذاکرات بر سر پرداخت 5 میلیارد دلار درخواستی دونالد ترامپ برای ساخت دیوار حایل تعطیل شده است. ترامپ تهدید کرده است از حق وتوی خود استفاده خواهد کرد.

دولت ترامپ از تاریخ 22 دسامبر سال گذشته میلادی تاکنون در پی بی‌نتیجه ماندن رایزنی‌ها میان مقامات کاخ سفید و کنگره بر سر تأمین بودجه مالی ساخت دیوار مرزی مکزیک، تعطیل شده است. این تعطیلی صدها هزار نفر از کارکنان و کارگران را مجبور به استفاده از مرخصی اجباری کرده است. برخی از آنها هم باید بدون دریافت حقوق کار کنند.

با وجود اینکه تعطیلی دولت آمریکا پنجشنبه گذشته وارد سومین هفته خود شد، نشست آن روز کاخ سفید با نمایندگان کنگره هم برای بررسی بازگشایی دولت بی نتیجه ماند. در این نشست ترامپ همچنان بر تأمین بودجه 5.6 میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی مکزیک تأکید داشت. وی همچنین تهدید کرد که اگر کنگره با این بودجه موافقت نکند، ممکن است بخشهایی از دولت را حتی تا سالها تعطیل نگه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۸:۲۵ ۱۶ دی ۱۳۹۷
کنال بکنم بجای دیوار
آخرین اخبار