نظری گفت: زورخانه پولاد که تختی در آن ورزش می‌کرد تبدیل به باشگاه بیلیارد شده است.

زورخانه تختی تبدیل به باشگاه بیلیارد شده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،؛ حجت نظری عضو شورای شهر تهران صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود که در صد و دوازدهمین جلسه شورای شهر ایراد کرد، گفت: تختی یکی از اسطوره‌های ورزش ایران و نماد فرهنگ اصیل پهلوانی است که با کسب افتخارات جهانی نامش در خارج از مرز‌های کشور درخشیده است.

رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران با بیان اینکه ۱۷ دی ماه سالروز درگذشت تختی است، اظهار کرد: متأسفانه این روز‌ها دو یادگار باقی مانده از تختی در شهر تهران یعنی خانه پدری او در محله خانی‌آباد و زورخانه پولاد در خیابان وحدت اسلامی وضعیت مناسبی ندارند.

وی با بیان اینکه خانه پدری تختی می‌تواند به عنوان موزه تختی و یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران برای گردشگران داخلی و خارجی مورد بهره‌برداری قرار گیرد، اظهار کرد: متأسفانه این خانه به تریکوبافی تبدیل شده و زورخانه پولاد که تختی در آن ورزش می‌کرد تبدیل به باشگاه بیلیارد شده است.

نظری با اشاره به اینکه شورای شهر در مصوبه بودجه سال ۹۷ مبالغ ۲ میلیارد و ۱.۵ میلیارد تومان را برای تملک زورخانه پولاد و خانه تختی اختصاص داد و مناطق ۱۱ و ۱۲ برای این کار مکلف شدند، اظهار کرد: متأُسفانه این مصوبه تحقق نیافته است.

عضو شورای شهر تهران در ادامه از شهرداری خواست تا در زمان باقی مانده پایان سال ۹۷ نسبت به تحقق این دو ردیف اعتباری اقدام لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به بازدید‌های خود از زورخانه پولاد و خانه پدری تختی گفت: در این بازدید‌ها متوجه شدیم که بسیاری از ساکنان این محله به خصوص نسل جوانان و کودکان هیچ اطلاعی در پیشینه محله خود ندارند و یقینا اطلاع از قدمت و پیشینه یک محله در افزایش حفظ تعلق و ارتقاء مشارکت‌های شهروندی مؤثر است.

نظری در پایان از مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری درخواست کرد تا نسبت به ثبت این دو بنای ارزشمند اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.