رئیس ستاد گردشگری شهرداری پایتخت:

هتل‌های تهران در ایام نوروز با ۵۰ درصد تخفیف پذیرای مسافرین هستند

سیف گفت: تنوع آثار گردشگری تهران بی‌بدیل است و هتل‌ها در ایام نوروز با ۵۰ درصد تخفیف پذیرای مسافرین هستند.

خبرنگار: کاظمی/تهران زیر سایه موضوعات سیاسی گم شده است / تنوع آثار گردشگری تهران در مقایسه با کل کشور بی بدیل استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به برنامه ریزی‌های این ستاد برای میزبانی گردشگران در ایام نوروز، گفت: امسال شعار ما "دور تهران بگردیم" است که این عنوان تداعی کننده گردشگری می‌باشد.


بیشتر بخوانید؛ نگاهی گذرا به جاذبه‌های گردشگری تهران + تصاویر 


سیف با بیان اینکه امسال طرحی تحت عنوان اتوبوس گردشگری خواهیم داشت، اظهار کرد: این اتوبوس در یک رینگ گردشگری که تعریف کرده‌ایم حرکت می‌کند و راهنما‌های گردشگری هم علاقمندان به این حوزه را راهنمایی خواهند کرد تا از مقاصد مورد نظر خود بازدید کنند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه طرح دیگر امسال طرح پرسه در شهر است، اظهار کرد: این طرح اصطلاحی است که ما در ادبیات خودمان هم به کار می‌بریم و لذا ۱۸ مسیر را برای طرح پرسه در شهر آماده کرده‌ایم که افراد می‌توانند با کمک راهنما‌های گردشگری به مقاصد مورد نظر خود بروند.

وی تصریح کرد: امسال به خاطر وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم، تمهیداتی در نظر گرفتیم تا قیمت تور‌ها کاهش پیدا کند و مسیر‌ها را طوری طراحی کرده‌ایم تا سلیقه‌های مختلف را پوشش بدهد.

سیف با اشاره به اینکه سال گذشته کانتر‌هایی را تحت عنوان کانتر‌های استقبال در ورودی‌های شهر آماده کردیم، اظهار کرد: در بعضی نقاط مانند ورودی‌های هوایی و ریلی سازمان‌هایی مثل پلیس راهور، اورژانس و هلال احمر هم حضور داشتند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه هتل‌های تهران در ایام نوروز با ۵۰ درصد تخفیف پذیرای مسافرین هستند، اظهار کرد: ۱۰۰ ایستگاه اطلاع رسانی را در مناطق پرتردد در شهر به منظور اطلاع رسانی در شهر مستقر می‌کنیم تا راهنمای افرادی باشند که وارد تهران می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال نقشه گردشگری تهران را با استفاده از کاغذ سنگی آماده کرده‌ایم و در ۱۰۰ نقطه از شهر آن را بین شهروندان توزیع می‌کنیم، گفت: از سال گذشته تفاهم‌نامه‌هایی را با مقاصد گردشگری امضا کرده‌ایم و از این طریق سطح بازدید از این مقاصد را افزایش داده‌ایم.

سیف با اشاره به اینکه چند سال پیش شهرداری از سوله‌های مدیریت بحران برای اسکان مسافرین استفاده کرد، گفت: این کار مورد انتقاد هتل داران قرار گرفت و آن‌ها معترض شدند که علی رغم تخفیف ۵۰ درصدی در نوروز شهرداری با این اقدام از میزان مشتریان آن‌ها کاسته است.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران افزود: در حال حاضر برای کمپینگ مسافران، بوستان ولایت، پارک جنگلی چیتگر، پارک سرخه حصار و بوستان مسافر آماده خدمات است.

وی با تأکید بر اینکه تنوع آثار گردشگری و موزه‌های تاریخی تهران در مقایسه با سایر شهر‌های کشور بی بدیل است، اظهار کرد: بازدید کنندگان خارجی که به ایران می‌آیند زمان کمی را در تهران هستند و لذا سعی می‌کنیم با اطلاع رسانی درست شرایط بازدید از اماکن تهران را فراهم کنیم.

سیف با بیان اینکه ویژگی‌های آب و هوایی تهران هم مختلف است، اظهار کرد: این امکان وجود دارد که گردشگر با سفر به توچال از یک آب و هوای برفی و کوهستانی استفاده کند و با فاصله کمتر از یک ساعت در جنوب تهران به ورامین برود و هوای کویری را تجربه کند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه تهران صرفا یک شهر سیاسی نیست، اظهار کرد: تهران می‌تواند یک پایگاه فرهنگی در حوزه میراث فرهنگی باشد و در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آلودگی و ترافیک همواره یکی از معضلات تهران است، اظهار کرد: خوشبختانه در ایام نوروز در تهران نه ترافیک و نه آلودگی داریم.

سیف با بیان اینکه تهران عضو کلان شهر‌های ایران است، گفت: در جلسه‌ای که ماه گذشته با ۱۷ کلان شهر دیگر در اصفهان برگزار شد، مقرر کردیم تا تبادل تجربیات در حوزه گردشگری انجام شود.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران افزود: اگر از سال آینده تبدیل به سازمان شویم، مطابق سایر سازمان‌های شهرداری بودجه خوبی خواهیم داشت، زیرا که اکنون بودجه مصوب شورا برای عملیات راهبردی و سیاست گذاری در ستاد گردشگری ۳ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه اقدامات ما صرفا معطوف به نوروز نیست و اقدامات قله‌ای ما در نوروز صورت می‌گیرد، گفت: در طول سال گذشته چندین پروژه داشتیم و سلسله جلساتی تحت عنوان تهران شناسی برگزار کردیم که هر دو هفته یکبار انجام می‌شود.

سیف با اشاره به اتوبوس‌هایی که چند سال گذشته به منظور خدمات گردشگری وارد شهر شدند، گفت: از آنجایی که این اتوبوس‌ها ملاحظات محیط زیستی را رعایت نکردند و پلاک هم نداشتند تردد آن‌ها متوقف شد و ما سعی کردیم امسال برای آن‌ها مجوز بگیریم و امیدواریم این طرح فقط برای نوروز نباشد و در روز‌های تعطیل سال این طرح هم برگزار شود.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه برای برگزاری تور‌های گردشگری سعی کردیم قیمت آن‌ها را تعدیل کنیم، گفت: حداکثر قیمتی که برای برگزاری تور‌ها پیش بینی کردیم ۶۰ هزار تومان که آن هم به خاطر مبلغ ورودیه است و حداقل هزینه پیش بینی شده برای تور ۲۳ هزار تومان است.

وی افزود: همه افرادی که در تور‌های گردشگری شرکت می‌کنند، بیمه می‌شوند و با دریافت میان وعده پذیرایی می‌شوند.

سیف خاطرنشان کرد: تلفن ۱۳۷ به منظور راهنمایی در حوزه گردشگری ارائه خدمات می‌کند و کارشناسان انگلیسی زبان به گردشگران خارجی پاسخ خواهند داد و اطلاعاتی از قبیل: قیمت و مسیر را به آن‌ها ارائه خواهند داد.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه بسیاری از افراد فعال در حوزه گردشگری به خاطر رونق کارشان به شهر‌های تاریخی مهاجرت کرده‌اند، گفت: در این طرحی که داریم تلاش کرده‌ایم تا راهنمایان گردشگری به کار گرفته شوند و امیدواریم آن‌ها بتوانند در تهران به فعالیت خود ادامه بدهند.

وی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی هم لایحه‌ای را تحت عنوان ارتقا مدیریت شهری آماده کرده تا بخشی از وظایف آن به شهرداری‌ها واگذار شود.

سیف در پایان خاطرنشان کرد: در ایام نوروز ۲۲ عنوان تور برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۸ اسفند اقدام به ثبت نام برای شرکت در تور‌های شهرداری کنند و محل اعزام تور‌های گردشگری از ۴ نقطه شهر از میدان رسالت، میدان صادقیه، میدان امام خمینی و میدان تجریش خواهند بود.

انتهای پیام/

تهران صرفا یک شهر سیاسی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار