۳۱ هزار نفر در ترکیه به اتهام ارتباط با شبکه گولن زندانی هستند

وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد بیش از ۳۱ هزار نفر در این کشور به اتهام ارتباط با شبکه فتح‌الله گولن در حبس به سر می‌برند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی‌آر‌تی ترکیه، عبدالحمید گل، وزیر دادگستری ترکیه، در نشستی با نمایندگان رسانه‌های ترکیه در آنکارا گفت شمار افرادی که به اتهام ارتباط با شبکه فتح‌الله گولن (مخالف سرسخت دولت آنکارا) در ترکیه در بازداشت به سر می‌برند و یا با قطعی شدن حکوم محکومیتشان روانه زندان شده‌اند، ۳۱ هزار و ۸۸ نفر است. 

وی درباره محاکمه اعضای شبکه فتح‌الله گولن نیز با اشاره به محاکمه این افراد در چارچوب ۲۸۹ پرونده گفت در ۲۴۱ پرونده رای نهایی برای متهمان صادر شده است.

وزیر دادگستری ترکیه گفت: پس از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ میلادی ۳ هزار و ۹۰۸ تن از قضات و دادستان‌ها از دستگاه قضایی ترکیه اخراج شدند.

عبدالحمید گل شمار قضات و دادستان‌های ترکیه را ۱۹ هزار و ۴۲۹ تن اعلام کرد و شمار قضات و دادستان‌های ترکیه پیش از کودتای نافرجام ۱۴ هزار و ۷۸۵ تن بود.

او با اشاره به اینکه ترکیه از ۸۳ کشور خواستار استرداد ۴۳۲ عضو شبکه گولن شده است، گفت: تاکنون ۲۲ کشور ۹۷ تن از اعضای شبکه گولن را اخراج کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار