مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل مطرح کرد؛

شناسایی ۹ عنوان شغلی سخت و زیان آور در استان اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: ۹ عنوان شغلی سخت و زیان آور در استان اردبیل شناخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل امروز در جلسه تجدید نظر بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور در اردبیل اظهار داشت: با بررسی‌های لازم تعداد ۲۶ فقره پرونده که شامل ۴۳ کارگاه مورد رسیدگی قرار گرفت که تعداد ۹ عنوان شغلی سخت و زیان‌آور تشخیص داده شد.

وی بیان کرد: به استناد آئین نامه و دستورالعمل‌های اجرایی مشاغل سخت و زیان‌آور، کمیته تجدید نظر تشخیص و تطبیق مشاغل سخت و زیان‌آور در این اداره کل اقدام به احصای مشاغل سخت و زیان‌آور می‌کند.

رحیمی با تاکید بر تلاش نهاد‌های مربوطه در ایجاد وحدت رویه در زمینه اجرای آئین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور در استان تصریح کرد: وحدت رویه در روند اجرای این آئین نامه سبب ایجاد رضایتمندی کارگران، تسریع و تسهیل در امور رسیدگی به پرونده‌ها و از همه مهم‌تر جلوگیری از اتلاف منابع و زمان بررسی پرونده‌های ارجاعی به کمیته‌های بدوی و تجدید نظر تشخیص و تطبیق مشاغل سخت و زیان‌آور استان می‌شود که همواره این روند ادامه خواهد داشت تا مشکلات کارگران استان در این زمینه رفع شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: اجرای دقیق قانون و مقررات تنها اصلی بوده که همواره مورد تاکید اعضای این کمیته است و در بحث اجرای قوانین و آئین‌نامه‌های مشاغل سخت و زیان‌آور باید همه بخش‌ها وظایف قانونی خود را به نحو احسن انجام دهند.

رحیمی با بیان اینکه اجرای آئین‌نامه بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور در راستای صیانت از سلامت جسمی و روانی بیمه شدگان است، گفت: مطابق این آئین نامه عوامل زیان‌آور باید در کارگاه‌ها کاهش یافته و یا از بین برود تا از این طریق نیروی کار در فضایی ایمن فعالیت کرده و پس از دوران بازنشستگی در سلامت کامل به زندگی اجتماعی خود ادامه دهد.


انتهای پیام/ح

ایجاد وحدت رویه در زمینه اجرای آئین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور در اردبیل

برچسب ها: اشتغال ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار