معاون اشتغال کمیته امداد استان اردبیل؛

۱۷۶۷ فرصت شغلی برای مددجویان اردبیلی ایجاد شد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: هزار و 767 طرح اشتغال و خودکفایی در ۹ ماهه نخست سال‌جاری توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، منصور سیفی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت‌های لازم فنی و تخصصی توانستند یک هزار و 767 طرح اشتغال‌زایی را به مرحله اجرا در آورند.

وی بیان کرد: راهکار مهم کمیته امداد استان اردبیل در اجرای موفق طرح‌های اشتغال‌زایی ارائه آموزش‌ و مشاوره‌های لازم شغلی به مددجویان است تا آنها بتوانند به خوبی از عهده فعالیت‌های کسب‌وکار خود برآیند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۲۸ میلیارد و ۷۸۶ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت در ۹ ماهه نخست سال‌جاری پرداخت شده است تا طرح‌های اشتغال‌زایی خود را ایجاد کنند، افزود: در صورتی به خانوار تحت حمایت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت می‌شود که از هر لحاظ توانایی‌ آنها برای ایجاد شغل مورد علاقه خود ارزیابی شده و دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده باشند.

سیفی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان اردبیل پس از شناسایی دقیق خانوار تحت حمایت که توانایی انجام کار دارند به استعدادهای نهفته آنها توجه کرده و سعی می‌کنیم به رشد و ارتقای آن کمک کنیم، بیان کرد: پس از شناسایی دقیق، خانوار تحت حمایت مورد مشاوره قرار می‌گیرند و بر اساس استعدادی که دارند کارگاه‌های آموزش شغلی برای آنها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در طول اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی با نظارت دقیق تلاش می‌شود تا هیچگونه انحرافی در مسیر خوداتکایی خانوار تحت حمایت صورت نگیرد، گفت: کمیته امداد استان اردبیل تنها به نظارت بر طرح‌های خودکفایی اکتفا نکرده و با ارائه مشاوره‌های لازم و ایجاد بازار کار مناسب درصدد است تا کسب‌وکار خانوار تحت حمایت را تقویت کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل به برخی از مددجویان تحت حمایت که نمی‌توانند به تنهایی اشتغال مورد نظر خود را ایجاد کنند اشاره کرد و افزود: برنامه‌های مناسبی برای این مددجویان به کار گرفته‌ایم که از طریق کاریابی و همکاری مضاعف با کارآفرینان، کارگاه‌های تولیدی و صاحبان مشاغل در سطح استان زمینه اشتغال آنها نیز فراهم شود.
سیفی با بیان اینکه رایزنی و تفاهمنامه‌های همکاری با آرتاویل‌تایر، آرتامد و دیگر کارگاه‌های تولیدی استان اردبیل صورت گرفته است، تصریح کرد: با ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان و صاحبان مشاغل تلاش داریم مددجویان بیشتری را وارد بازار کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 166 نفر از مددجویان تحت حمایت نیز در ۹ ماهه نخست سالجاری آموزش‌ها و مهارت‌های لازم شغلی را فرا گرفته‌اند، گفت: امید است با همکاری‌ هر چه بیشتر بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی بتوانیم به توانمندسازی خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل کمک کنیم.

انتهای پیام/ح

آموزش مهارت های شغلی بیش از 2 هزار مددجوی اردبیل

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.