مشاور امنیت ملی آمریکا که به فلسطین اشغالی سفر کرده است، گفت کاخ سفید عملیات نظامی ترکیه در سوریه را بدون هماهنگی با واشنگتن نمی‌پذیرد.

بولتون: عملیات نظامی ترکیه علیه کُردهای سوریه بدون هماهنگی با کاخ سفید را نمی‌پذیریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای‌ نیوز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، روز یکشنبه اعلام کرد واشنگتن تنها در صورتی عملیات نظامی ترکیه علیه نیروهای کُرد سوریه را می‌پذیرد که این عملیات در هماهنگی کامل با کاخ سفید انجام شود.

جان بولتون همچنین افزود خروج نیروهای نظامی آمریکا از شمال‌ شرقی سوریه مشروط به شکست باقی‌مانده‌های گروه تروریستی داعش است و ترکیه باید امنیت متحدان واشنگتن (نیروهای کرد در شمال سوریه) را تضمین کند.

این مقام آمریکایی در حال مدعی مبارزه با گروه تروریستی داعش است که بنا به گزارش رسانه‌های این کشور و اذعان مقامات ارشد کاخ سفید در دوران تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶، واشنگتن از موسسان و حامیان اصلی گروه تروریستی داعش است.

بولتون که هم‌اکنون برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی و اطمینان‌بخشی به آنها درباره مسئله خروج آمریکا از سوریه، در فلسطین اشغالی به سر می‌برد تأکید کرد هیچ زمانبندی مشخصی برای خروج نیروهای آمریکا از شمال‌ شرق سوریه وجود ندارد.

با ا ینکه رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این مدعی شده بود تمام نیروهای نظامی این کشور را از سوریه خارج می‌کند و کار شکست کامل داعش را به ترکیه می‌سپارد هم‌اکنون مشاور امنیت ملی او خروج آمریکا از سوریه را مشروط به شکست کامل داعش می‌داند.

همچنین روز شنبه پایگاه شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» آمریکا به نقل از یک مقام ارشد دولتی گزارش داد علی‌رغم اینکه واشنگتن طی ماه‌های آینده نیروهای خود را از بخش شمالی سوریه خارج می‌کند، بخشی از نیروها را در مناطق جنوبی این کشور برای مدتی نامعلوم حفظ خواهد کرد.

دونالد ترامپ ماه گذشته میلادی اعلام کرد به‌ زودی همه نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج می‌کند، اما به تدریج و تحت فشار مقامات نظامی و وزارت دفاع این کشور از خروج فوری نیروها عقب‌نشینی و اعلام کرد روند خروج نظامیان آمریکایی از سوریه به آرامی و طی چند ماه انجام خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات این کشور پیش از این نیز بارها مدعی شده بودند که واشنگتن به‌ زودی نیروهای خود را از سوریه خارج می‌کند، اما پس از مدتی اظهارات خود را تکذیب و خروج نیروهایشان از سوریه را به خروج ایران از این کشور مشروط کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار