ترامپ: به دنبال اعلام وضعیت اضطراری ملی در آمریکا هستم

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: به دنبال اعلام وضعیت اضطراری ملی در آمریکاست تا بتواند بودجه موردنیاز برای ساخت دیوار مرزی را تامین کند.

ترامپ: به دنبال اعلام وضعیت فوق العاده ملی در آمریکا هستمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت، به دنبال اعلام وضعیت اضطراری ملی در آمریکاست تا بتواند بودجه موردنیاز برای ساخت دیوار مرزی را تامین کند.

رئیس جمهور آمریکا درباره ساخت دیوار در مرز مکزیک اعلام کرد: «من ممکن است حالت فوق العاده ملی اعلام کنم و این بستگی به این دارد که در چند روز آینده چه اتفاقی می‌افتد.»

ترامپ گفت: «هرگز حرکت به سمت مرز تا این حد قوی نبوده است و ما ناچاریم که دیوار بسازیم یا مانعی ایجاد کنیم. مانع یا دیوار می‌تواند به جای بتون از جنس فولاد باشد که به مردم کمک می‌کند. باید دیواری بسازیم، اما این دیوار می‌تواند به جای فولاد از بتون باشد.»

ترامپ گفت: «من قصد دارم با چند شرکت بزرگ فولاد تماس بگیرم تا آن‌ها ورقه یا طرح محصول فولادی زیبا را که در اینجا تولید می‌کنیم، فراهم کنند و ما از آن‌ها به عنوان مانع استفاده خواهیم کرد. بنابراین، ما در تلاش هستیم تا هر کار ممکن را برای بدست آوردن پول برای مردم مان انجام دهیم.»

ترامپ ادعا کرد: «بسیاری از مردم با من موافق هستند و می‌گویند اطمینان داریم که در این منازعه برنده خواهی شد. این نبرد مهمی برای رسیدن به پیروزی است. از منظر امنیت، اول این که مشخص می‌کند ما چه کشوری هستیم و چه کسانی هستیم و همچنین از منظر دلار‌هایی که هزینه می‌شود، مهم است. این دیوار در طول یک سال چندین برابر بیشتر از هزینه اش سود دارد. پولی که ما از آن صحبت می‌کنیم در برابر عوایدی که حاصل می‌شود، ناچیز است.»

رئیس جمهور آمریکا گفت: «من می‌توانم درک کنم و مطمئن هستم افرادی (کارکنان دولت فدرال) که در حال دریافت مرخصی هستند، خود را وفق خواهند داد. آن‌ها همیشه این کار را کرده اند و خود را وفق خواهند داد. مردم می‌دانند که دقیقا چه چیزی در حال وقوع است، اما بسیاری از کسانی که اکنون حقوق دریافت نمی‌کنند، صد در صد با آنچه که من در حال انجام آن هستم، موافق هستند.»

ترامپ گفت: «ما یک نشستی داشتیم- معاون من (مایک) پنس و یک گروهی به یک جای خاصی خواهند رفت- شما می‌دانید که آن‌ها نشست دیگری خواهند داشت. من انتظار ندارم که در این نشست اتفاق خاصی بیفتد، اما فکر می‌کنم ما گفتگو‌های جدی در روز‌های دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه خواهیم داشت. ما باید امنیت مرزی داشته باشیم. اگر ما امنیت مرزی نداشته باشیم، با فعالیت مجرمانه زیادی روبرو خواهیم شد و اوضاع بدتر و بدتر خواهد شد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار