نماینده ارشد آمریکایی: راهبرد امنیت ملی ترامپ فاقد شفافیت است

رئیس جدید کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا راهبرد امنیت ملی رئیس‌جمهور این کشور را فاقد شفافیت دانست و خواستار همکاری دولت و کنگره شد.

آدام اسمیت: استراتژی امنیت ملی ترامپ فاقد شفافیت استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، آدام اسمیت، رئیس جدید کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته استراتژی امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را فاقد شفافیت خواند و گفت قصد دارد به منظور درک بهتر تصمیمات امنیت ملی ترامپ، یک جلسه استماع ترتیب دهد.

این نماینده دموکرات واشنگتن در مصاحبه با ای بی سی به سیاست‌های ترامپ در سوریه و افغانستان و نیز تصمیم او برای استقرار هزاران نیروی نظامی در مرزهای جنوبی آمریکا پیش از انتخابات میان دوره‌ای کنگره در ماه نوامبر سال گذشته میلادی پرداخت.

اسمیت گفت: چرا رئیس جمهور 5 هزار و 600 نیروی نظامی در خدمت را به مرزها اعزام کرد؟ هدف از این کار چه بود؟ در حالی که او از خروج نیروهای نظامی حرف می‌زند سیاست او در سوریه و افغانستان چیست؟

این نماینده دموکرات افزود: راهبرد امنیت ملی ترامپ فاقد شفافیت است. می خواهیم مطمئن شویم که مقامات پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، و کاخ سفید به کنگره اجازه می‌دهد تا در این باره اطلاع یابد تا به منظور ایجاد یک راهبرد امنیت ملی منسجم با هم همکاری کنیم.

اسمیت به ای بی سی گفت مایل است تا از جیمز متیس، وزیر دفاع مستعفی آمریکا بخواهد تا در این خصوص شهادت بدهد و تاکید کرد دیدگاه وزیر دفاع پیشین برای کمیته مجلس نمایندگان ارزشمند خواهد بود. این قانونگذار دموکرات گفت: متیس یکی از آگاه‌ترین افراد درباره سیاست دفاعی و سیاست خارجی ماست. دیدگاه‌های او درباره آنچه باید در سراسر دنیا انجام دهیم برای اعضای کمیته مجلس نمایندگان ارزشمند خواهد بود. بنابراین مایلیم دیدگاه او را در موضوعات متنوعی بدانیم.

اسمیت با انتقاد از استراتژی امنیت ملی ترامپ گفت فکر نمی کنم باید برای پیشبرد برنامه خود متوسل به ارتش شوید. همه روسای جمهور پیشین زمانی که با ارتش سروکار داشتند و با نیروهای نظامی صحبت می‌کردند، موضوع امنیت ملی در میان بود. اما زمانی که ترامپ در این باره صحبت می کند درباره کمپین خودش است، درباره این است که چقدر دموکرات ها بد هستند. لازم است که این چیزها از هم جدا شود.

متیس به دنبال اعلام تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای این کشور از سوریه اعلام کرد از سمت خود به عنوان رئیس پنتاگون کناره‌گیری می‌کند. رئیس جمهور آمریکا پیشتر اعلام کرده بود واشنگتن نیروهای نظامی خود را از سوریه خارج خواهد کرد؛ تصمیمی که به سرعت انتقاداتی را از سوی قانونگذاران این کشور از جمله لیندسی گراهام، از نمایندگان جمهوری خواه به همراه داشت. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار