مدیرکل بنیاد مسکن همدان خبر داد؛

بهره مندی بیش از 91 هزار واحد مسکونی روستایی از تسهیلات بهسازی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان ادامه داد: بیش از 91 هزار واحد مسکونی از تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی استفاده کرده‌اند.

بهره مندی بیش از 91 هزار واحد مسکونی روستایی از تسهیلات بهسازیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن ظفری، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اجرای طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی از سوی دولت و مجلس از سال 84 تاکنون اظهار کرد: سالانه 200 هزار مسکن روستایی در کشور بهسازی و نوسازی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر 44 درصد از روستاهای کشور از این تسهیلات بهسازی و نوسازی برخوردار شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه طرح بهسازی و نوسازی واحد فرسوده روستایی نیز در این طرح به اجرا درآمده است گفت: براساس طرح بهسازی و نوسازی مساکن روستایی 112 هزار فقره سهمیه در این طرح به استان همدان ابلاغ شده است.

ظفری با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات به نظام بانکی اعلام و ابلاغ شده است خاطرنشان کرد: اغلب بانک‌های عامل این تسهیلات شامل بانک ملی، مسکن، تجارت کشاورزی و... عهده‌دار پرداخت تسهیلات طرح نوسازی و بهسازی مساکن روستایی هستند.

وی اضافه کرد: از مجموع یک‌هزار و 25 روستای دارای سکنه روستایی در حال حاضر بیش از 987 روستا یعنی بیش از 95 درصد روستاها از طرح بهسازی و نوسازی روستایی برخوردار شدند.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه 91 هزار واحد به صورت عملی در این روستاها بهسازی و نوسازی شده‌اند، یادآور شد: امیدواریم با همت مردم به عنوان ذینفعان این طرح بتوانیم از سهمیه سال 97 که 11 هزار و 500 فقره در قالب 275 میلیارد تومان تسهیلات ابلاغ و اعلام شده، حداکثر استفاده را ببریم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه بنیاد مسکن با تمام قوا در خدمت روستاییان در حال اجرای طرح‌های نوسازی و بازسازی مساکن فرسوده روستایی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در کشوری زلزله‌خیز قرار گرفته‌ایم و همدان نیز در مناطق شمالی و جنوبی بر روی گسل فعال زلزله قرار دارد، یکی از این اصول، پیشگیری قبل از وقوع است که باید نهایت استفاده را از آن ببریم.

ظفری ادامه داد: مقاوم‌سازی مساکن در روستاها بسیار حایز اهمیت است به طوری که عملکرد مقاوم‌سازی این مساکنی که توسط بنیاد مسکن همدان ساخته شده در زلزله اخیر کرمانشاه به خوبی نمایان شد.

انتهای پیام/ د

واحدهای مسکونی روستایی همدان تسهیلات گرفتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.