برکسیت بدون توافق چه پیامد‌هایی برای مردم انگلیس دارد؟

خبرگزاری فرانسه در مطلبی پیامد‌های خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافق را برشمرد.

برکسیت بدون توافق چه پیامد‌هایی برای مردم انگلیس دارد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه در مطلبی نوشت پارلمان انگلیس روز چهارشنبه بررسی برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) را پیش از رای به آن در هفته آینده از سر می‌گیرد. هیچ اکثریت قاطعی در حال حاضر وجود ندارد و رد متن این توافق نامه احتمال خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق را تقویت می‌کند.

در این مطلب آمده است: تبعات برکسیت بدون توافق که اقتصاددانان در مورد آن نگران هستند هنوز به سختی قابل پیش‌بینی است. دولت انگلیس در ماه دسامبر از اختصاص دو میلیارد پوند برای آماده‌سازی این سناریو خبر داد. اما به هر حال در صورتی که انگلیس بیست و نهم ماه مارس بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود تبعاتی برای مردم به همراه خواهد داشت.

یکی از این تبعات آشکار برای مصرف‌کنندگان انگلیسی و اروپایی هزینه رومینگ است که مربوط به استفاده از شبکه اپراتور تلفن همراه در خارج از کشور است. این سرویس هم‌اکنون برای مصرف‌کنندگان در اتحادیه اروپا رایگان است، اما در صورتی که برکسیت بدون توافق صورت گیرد، برای مسافران پس از عبور از تونل مانش یا مرز ایرلند هزینه به همراه خواهد داشت. برای کارت‌های پرداخت هم همین طور خواهد بود و استفاده از این کارت‌ها هزینه‌های بیشتری خواهد داشت و روند بانکی نیز با سرعت کمتری انجام خواهد شد. در اتحادیه اروپا مشتریان بانک‌های سرمایه‌گذاری مستقر در انگلیس دیگر نخواهد توانست از خدمات بانکی استفاده کنند. بسیاری از موسسات شرکت‌های تابعه خود را برای جلوگیری از اختلال به کار گرفته‌اند.

به نوشته فرانس‌پرس، برکسیت بدون توافق می‌تواند اختلالات بسیاری هم در فرودگاه‌های انگلیس و هم در خارج از این کشور به وجود آورد. شرکت‌های هواپیمایی انگلیس و اروپایی حق خودکار پرواز میان اتحادیه اروپا و انگلیس را از دست خواهند داد و باید تقاضای مجوز پرواز کنند. لندن قصد دارد به شرکت‌های هواپیمایی مجوز دهد تا آن‌ها بتوانند به طور عادی به فعالیت خود ادامه دهند و انتظار دارد اتحادیه اروپا نیز کار مشابهی انجام دهد، اما در غیر این صورت پیش‌بینی می‌شود برخی پروز‌ها دچار اختلال شوند.

خدمات قطار یورواستار هم با مشکل مشابهی رو به رو خواهد بود؛ زیرا در صورت برکسیت بدون توافق مجوز اپراتور‌های راه آهن انگلیس در اروپا اعتبار نخواهد داشت.

هزاران شرکت که مبادلات واردات و صادرات با انگلیس دارند نیز با تعرفه‌های گمرکی و مالیات جدید رو به رو خواهند بود. لندن اعلام کرده است که قصد دارد برای کاهش تاخیر و فشار‌های بیشتر، به کار با صنایع ادامه دهد. انگلیس همچنین از راه‌اندازی سیستم شاخص جغرافیایی حمایت از مواد غذایی برای محصولاتی مانند پنیر رگه آبی خبر داده است که تاکنون با برچسب اروپایی عرضه می‌شدند. دولت به تولیدکنندگان توصیه کرده است از اتحادیه اروپا تقاضای پشتیبانی کنند.

صنعت دخانیات هم تحت تاثیر برکسیت بدون توافق قرار خواهد گرفت. صنایع دخانیات باید تصویر جدید برای نشان دادن خطر سیگار کشیدن بر روی پاکت‌های سیگار بیابند؛ زیرا حق استفاده از تصاویر تکان‌دهنده کنونی در انحصار کمیسیون اروپاست.

انگلیس همچین برای رویارویی با هرگونه احتمالی قرار است برای شش هفته بیشتر مواد دارویی انبار کند. این کشور هم اکنون برای سه ماه ذخیره دارویی دارد. انگلیس سازمان دارویی اروپا را ترک خواهد کرد، اما به طور موقت آزمایش‌ها و گواهینامه‌های اروپایی را برای جلوگیری از اقدامات موازی و همچنین جلوگیری از قطع زنجیره تامین دارو به رسمیت خواهد شناخت.

دولت انگلیس همچنین به مردم این کشور هشدار داده ممکن است دسترسی به برخی از خدمات دیجیتالی مانند استفاده از شبکه‌های نت فلیکس را از دست بدهند. انگلیسی‌هایی هم که تعطیلات خود را در اروپا می‌گذرانند ممکن است ناچار شوند گواهینامه بین‌المللی دریافت کنند؛ زیرا گواهینامه آن‌ها دیگر اعتباری نخواهد داشت. نقل و انتقالات حیوانات خانگی هم مشمول قوانین بسیار سختگیرانه بهداشتی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار