برگزاری کارگاه آموزشی روش های ترغیب کتابخوانی در کودکان

مسئول کتابخانه عمومی شهدای رجایی اهواز از برگزاری نشست آموزشی با عنوان روشهای ترغیب کتابخوانی در کودکان و انتخاب کتاب های با کیفیت در این کتابخانه خبر داد.

زینب عیدی گراوند، مسئول کتابخانه عمومی شهدای رجایی اهواز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: کارگاه آموزشی با عنوان روش های ترغیب کتابخوانی در کودکان و انتخاب کتاب های با کیفیت با حضور روانشناس کودک در این کتابخانه برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی روش های ترغیب کتابخوانی در کودکان

وی بیان داشت: امروزه فرهنگ کتابخوانی با توجه به سیطره رسانه های مختلف و بازی های کامپیوتری در خطر است و یکی از بزرگ ترین دستاویزهایی که می توان آینده کودکان این سرزمین را وابسته به آن دانست، میزان رجوع مردم و به ویژه کودکان به کتاب است. و متاسفانه با وجود ساختارهای بد آموزشی موجود در کشور، برای دلپسند کردن مطالعه در نگاه کودک، باید راهکارهایی اندیشید.

برگزاری کارگاه آموزشی روش های ترغیب کتابخوانی در کودکان

عیدی گراوند تصریح کرد: سمینار آموزشی که توسط امیر درخشنده، روانشناس کودک و نوجوان و همچنین همکاری مدرسه علم جاودانه در کتابخانه شهید رجایی انجام شد، با این محوریت بود که برای ایجاد رغبت درکودکان نسبت به کتاب و همچنین تغییر تصویر ذهنی آنان از کتابخوانی چه کارهایی را می بایست انجام داد.

برگزاری کارگاه آموزشی روش های ترغیب کتابخوانی در کودکان

وی افزود: پیش از آن در جلسه نخست این کارگاه آموزشی که در هفته پیش برگزار گردید درباره خصوصیت و ویژگی های رفتاری کودکان14-6 ساله و همچنین در خصوص کتاب های با کیفیت و بی کیفیت هم توضیحاتی ارائه شد. تا والدین و مربیان مدارس، برای انتخاب کتاب هایی با کیفیت بالای پرورشی، معیارها را بشناسند. از جمله ویژگی های کتاب های با کیفیت این است که یک کتاب با کیفیت، پاسخگوی عواطف و احساسات کودکان باشد و کودک برای الگوپذیری از فرآیند آن کتاب؛ در دنیای واقعی دچار مشکل نشود.

انتهای پیام/گ

لزوم ترغیب کودکان به کتابخوانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.