جوانترین زن راه‌یافته به کنگره آمریکا: بدون تردید ترامپ یک نژادپرست است

جوانترین نماینده کنگره آمریکا از حزب دموکرات اعلام کرد بدون شک رئیس‌جمهور این کشور یک نژادپرست است.

جوانترین زن کنگره آمریکا: بدون تردید ترامپ یک نژادپرست استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، الساندریا اوکاسیو-کورتز، نماینده جدید کنگره آمریکا از حزب دموکرات روز گذشته اعلام کرد هیچ تردیدی وجود ندارد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، یک نژادپرست است.

این نماینده زن که به تازگی به کنگره این کشور راه یافته است، در مصاحبه با سی بی اس اعلام کرد برای بیان این موضوع احساس ناراحتی نمی‌کند و علت آن نیز واژگانی است که رئیس‌جمهور آمریکا از آنها استفاده می‌کند. کورتز در این مصاحبه گفت: قطعا رئیس‌جمهور، نژادپرستی را ابداع نکرده با این حال به آن بها داده و آن را ترویج کرده است.

این نماینده زن دموکرات در پاسخ به اینکه آیا او ترامپ را یک نژادپرست می‌داند، گفت: بدون شک. وقتی به کلماتی که او استفاده می‌کند، می‌نگریم می‌بینیم که در آنها نژادپرستی بیداد می‌کند. وقتی به نحوه واکنش او به حادثه شارلوتسویل نگاه می‌کنیم، که یک زن توسط نئونازی‌ها کشته می شود و واکنش او را در مقابل بحران پناهجویان در مرزهایمان می بینیم اختلاف برخورد او کاملا آشکار است. کورتز ترامپ را یک مشکل دانست.

اوکاسیو کورتز 29 ساله، به عنوان جوانترین نماینده زن به کنگره آمریکا راه یافت و به عنوان یک ستاره رو به رشد در حزب دموکرات دیده می‌شود. کورتز همچنین روز گذشته با انتقاد از نمایندگان جمهوری‌خواه، درخواست آنها برای تامین بودجه مرزی را نوعی گروگانگیری دانست. کورتز در پیامی توئیتری اعلام کرد اگر جمهوری‌خواهان خواستار دیوار مرزی هستند می توانند مانند دیگران این موضوع را مطرح و به تصویب برسانند ولی آنها عملیات دولتی را متوقف کردند و مردم بی‌گناه تا زمانی که آنها به خواست خود برسند، تاوان می‌دهند.

به دنبال بی نتیجه ماندن رایزنی ها میان مقامات کاخ سفید و کنگره درباره تأمین بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار مرزی مکزیک، دولت آمریکا از تاریخ 22 دسامبر سال گذشته میلادی تاکنون همچنان تعطیل است. دولت فدرال آمریکا در پی خودداری ترامپ از امضای لایحه بودجه به تعطیلی کشانده شد. ترامپ می گوید تا زمانی که در لایحه بودجه مبلغ موردنیاز برای ساخت دیوار مرزی (5 میلیارد دلار) در نظر گرفته نشود، آن را امضا نخواهد کرد. این در حالی است که کنگره تاکنون در برابر این درخواست ترامپ مقاومت کرده است و حاضر نیست چنین بودجه ای را به تصویب برساند. دموکرات ها مبلغ 1.3 میلیارد دلار را برای تأمین امنیت مرزی (و نه ساخت دیوار) پیشنهاد داده اند. آنها تأمین امنیت مرزی را ضروری می دانند، اما معتقدند ساخت دیوار مرزی هدر دادن پول خواهد بود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار