اوباما: سردرگمی، نفرت و نژادپرستی ترامپ عامل مشکلات فعلی آمریکاست

باراک اوباما بار دیگر با انتقاد از رئیس‌جمهور فعلی آمریکا سردرگمی، انزجار و نژادپرستی او را علت حل نشدن مسائل این کشور دانست.

اوباما: سردرگمی، نفرت و نژادپرستی ترامپ عامل مشکلات فعلی آمریکاستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت مسائلی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی این کشور، که خود او مادرش را مسبب آن می‌داند، بخشی از دلایلی است که او را در حل مشکلات کشور ناتوان می‌کند.

اوباما در سخنرانی در «نشست بنیاد اوباما» در شیکاگو اعلام کرد جهان به شدت نیاز به بازسازی دارد. او بر حل مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی، آموزش و کشاورزی تاکید کرد و گفت این مسائل به آن پیچیدگی نیست که نتوان آن را حل کرد. اوباما در این سخنرانی بدون اشاره مستقیم به نام ترامپ گفت دلیلی که نمی‌توانیم این مسائل را حل کنیم این است که هنوز خیلی گیج، کور، سرشار از خشم، انزجار، نژادپرستی و مسائل مربوط به  دوران بچگی خود هستیم.

ترامپ پیشتر اعلام کره بود ماری مک‌لئود ترامپ، مادر او، که در سال 2000 درگذشت، مسبب بیشتر کارهایی است که او انجام می‌دهد.

با این حال گفته می‌شود مادر ترامپ در طول دهه 1990 میلادی از زندگی شخصی و ناکامی‌های کاری پسرش بسیار ابراز شرمندگی کرده بود. حتی او زمانی به ایوانا، همسر اول ترامپ گفته بود این چه پسری است که به دنیا آوردم.

رئیس جمهور پیشین آمریکا در سخنرانی‌ ماه سپتامبر خود نیز گفت: چه اتفاقی برای حزب جمهوری‌خواه افتاده است. او همچنین ترامپ را به سرمایه‌گذاری در خشم و ترس متهم کرد. اوباما همچنین گفت پیش از آنکه ترامپ به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کند آمریکا کشور بهتری بود.

از زمان روی کار آمدن ترامپ، اوباما همواره یکی از منتقدان جدی او بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار