عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

استفاده نیمه تمام از ظرفیت‌های بخش ریلی

کیانپور، میزان استفاده از ظرفیت‌های شبکه حمل و نقل ریلی را در ۲ بخش مسافری و ریلی به ترتیب ۵ درصد و ۱۰ تا ۱۱ درصد اعلام کرد.

مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از ظرفیت‌های بخش ریلی در حوزه باری و مسافری بهره برداری مطلوبی صورت نمی گیرد، گفت: هم‌اکنون تنها از ۵ درصد ظرفیت‌های بخش مسافری استفاده می‌شود این در حالی است که با برنامه‌ریزی‌های دقیق و درست می‌توانیم ظرفیت این بخش را به ۹ تا ۱۰ درصد ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: ظرفیت شبکه حمل‌و‌نقل ریلی در بخش بار هم‌ اکنون به ۱۰ تا ۱۱ درصد رسیده این در حالی است که با استفاده و حمایت از بخش خصوصی می‌توانیم این ظرفیت را به ۲۰ تا ۳۰ درصد برسانیم.

کیانپور اظهار کرد: افزایش بودجه در بخش ریلی و همچنین حمایت از ظرفیت‌های بخش خصوصی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و ارتقا شبکه ریلی کشور باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید قیمت تمام شده کالا‌ها، حامل‌های انرژی و ارائه یارانه پنهان به این بخش  واقعی شود، گفت: توجیه اقتصادی در حوزه حمل‌ونقل ریلی و ارائه مشوق‌های مالی می‌تواند زمینه‌ساز جذب سرمایه‌گذار به این بخش شود.

وی ادامه داد: تخصیص نیافتن منابع مالی به پروژه‌های ریلی کشور در چند سال اخیر  باعث شده که سرمایه‌گذاران به سمت این پروژه‌ها نروند.

کیانپور با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های بخش خصوصی در شبکه حمل‌و‌نقل ریلی احیا شود، گفت: بخش خصوصی در چند سال اخیر توانسته در حوزه بهره‌برداری و توسعه زیرساخت‌ها در سایر پروژه‌های عمرانی و جاده‌ای موفق باشد و به همین منظور باید از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده بیشتری کنیم.

انتهای پیام/

ظرفیت شبکه حمل‌و‌نقل ریلی در بخش بار ۱۰ تا ۱۱ درصد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار