خروج هزار میلیارد دلار دارایی از انگلیس پیش از اجرای برکسیت

یک شرکت حسابرسی از خروج حدود یک هزار میلیارد دلار دارایی از انگلیس پیش از جدایی این کشور از اتحادیه اروپا در ماه مارس خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ینی شفق، شرکت حسابرسی ارنست اند یانگ (EY)  از خروج اموال و دارایی هایی به ارزش یک هزار میلیارد دلار [800 میلیارد پوند] از انگلیس پیش از جدایی این کشور از اتحادیه اروپا در 29 مارس سال جاری میلادی خبر داد.

به گفته مشاور مالی این شرکت که مقر آن در لندن است دارایی هایی به ارزش حدود یک هزار میلیارد دلار پیش از اجرای برکسیت از انگلیس به مراکز مالی اتحادیه اروپا منتقل می شود.

انگلیس قرار است در ماه مارس طرح برکسیت را اجرایی کند اما تاکنون موفق به انعقاد توافقی که بتواند از قطع همه روابط خود با اتحادیه اروپا جلوگیری کند، نشده است.

عمر علی، مسئول خدمات مالی انگلیس در شرکت حسابرسی ارنست اند یانگ گفت: هرچه به اجرای برکسیت بدون توافق با اتحادیه اروپا در ماه مارس نزدیکتر می شویم، میزان دارایی هایی که باید از انگلیس به سایر مراکز مالی اتحادیه اروپا منتقل شوند، بیشتر می شود.

از ژوئن سال 2016،پس از آنکه انگلیس رای به خروج از اتحادیه اروپا داد، شرکت ارنست اند یانگ موفق به ردیابی 222 شرکت مالی شده که قرار است همزمان با برکسیت از انگلیس خارج شوند. همچنین طبق برآوردهای این شرکت، تاکنون 80 شرکت خارجی در انگلیس آماده انتقال و جایگزینی دارایی های خود در کشور دیگری است.

طبق تحقیقات ارنست اند یانگ، در حال حاضر، 800 میلیارد پوند قرار است پیش از اجرای برکسیت از انگلیس خارج شود که بخش کوچکی از سرمایه گذاری 8 هزار میلیارد پوندی در بخش بانکی این کشور است.

شرکت مالی فرانکفورت --که یکی از قطب های تجاری آلمان محسوب می شود-- اعلام کرد 750 تا 800 میلیارد یورو از دارایی های خود را در طول سه ماه اول سال جاری میلادی از انگلیس خارج خواهد کرد.

در همین حال، بانک انگلیس پیش‌بینی کرده است که حدود 4 هزار شغل تا 29 مارس از این کشور به سایر کشورهای اروپایی منتقل خواهد شد. گفته می شود در صورتی که انگلیس بدون توافق با اتحادیه اروپا، برکسیت را اجرا کند با موج جدید بحران اشتغال و سرمایه گذاری مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار