کشف سازه و طاقی دارای قدمت ۱۰۰ ساله در مشهد

مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی پیرامون حرم رضو‌ی گفت:در پی اجرای پروژه جمع آوری آب‌های سطحی در منطقه ثامن مشهد سازه و طاقی دارای قدمت و ارزش تاریخی و معماری کشف شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، وفا ثابتی مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی پیرامون حرم رضو‌ی گفت:در پی اجرای پروژه جمع آوری آب‌های سطحی دهم دی ماه جاری در منطقه ثامن مشهد سازه و طاقی کشف شده است که دارای قدمت و ارزش تاریخی و معماری می‌باشد.

وی افزود: تعیین دقیق قدمت تاریخی و هویت این اثر مستلزم تهیه طرح تحقیق و انجام عملیات حفاری و گودبرداری است که این امر به زمان نیاز دارد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) گفت:  در مرحله اول ادامه اجرای بخشی از مسیر پروژه جمع آوری آب‌های سطحی بلامانع اعلام شد و محدوده بقایای اثر معماری کشف شده به وسعت حدود ۲۰۰ متر دست نخورده باقی خواهد ماند.

ثابتی افزود: آجر‌های مربع شکل به کار برده شده در طاق کشف شده قدمت بیش از ۱۰۰ سال را نشان می‌دهد وبه همین سبب چند نمونه آجر برای انجام آزمایشات دیرینه شناسی به آزمایشگاه میراث فرهنگی انتقال داده شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه به هم ریختگی و به هم پاشیدگی در محل به واسطه اجرای عملیات حفاری موجب شده نتوان اظهار نظر دقیقی در باره قدمت و معماری این اثر ارائه داد به همین دلیل نیازمند زمان بیشتری برای انجام اقدامات کارشناسی در این زمینه هستیم.

انتهای پیام//م. ص
 

کشف سازه تاریخی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.