استاندار یزد؛

رفع نابرابری‌ها و توسعه استان دستور کار مدیران قرار گیرد

استانداریزد گفت: رفع نابرابری‌ها و توسعه استان باید دستور کار مدیران قرار گیرد و برای هرشهرستان ماموریتی برای توسعه استان تعریف شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، محمدعلی طالبی استانداریزد با اشاره به ظرفیت بالای استان گفت: امروزه استان یزد با وجود ظرفیت‌های فراوانی که دارد از یک سو با چالش‌های جدی و فرهنگی مواجه شده و‌نیاز به حرکتی جدید احساس می‌شود.

طالبی افزود: به باورم امروز ضرورت دارد تا ارزیابی و باز اندیشی مدیران  توسط نخبگان انجام و چشم اندازی مطلوب ارائه و استان برای حکمرانی خوب تبدیل شود.

وی بیان کرد: در استان یزد باید در بخش کشاورزی و صنعت به بحث کم آبی توجه جدی شود و در راستای اشتغال جوانان نیز باید کمک کنیم تا شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان باشیم.

استاندار یزد ادامه داد: رفع نابرابری‌ها و توسعه استان باید دستور کار مدیران قرار گیرد و برای هرشهرستان ماموریتی برای توسعه استان تعریف شود.

طالبی تصریح کرد: گفتمان سازی در بحث توسعه نیز باید جدی گرفته شود و ما امروز با چالش‌های متعددی روبرو هستیم که باید برای رهایی از این مشکلات تمام تلاش خود را برای مدیریت استان انجام دهیم.

وی اضافه کرد: باید مدیران را مورد ارزیابی قرار دهیم و باور‌های دینی و اعتقادی را سر لوحه کار خود قرار دهیم تا شاهد ارتقاء جایگاه یزد و عبور از مشکلات باشیم.

وی گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت تا زمینه‌ای را فراهم سازم تا کماکان استان یزد از دانش، تجربه و توان نخبگان استفاده کند؛ همچنین بنا دارم تا برنامه‌های خود را در راستای توسعه استان در چارچوب حکمرانی خوب دنبال سازم.

وی افزود: بسیار خرسندم که زاده سرزمینی هستم که علیرغم طبیعت خشن و نابردبارش، تاریخی بلند بر صبوری و مهر را در اختیار دارد و زادگاه ما را چنان معجونی از سازگاری و خوب زیستن بلندآوازه کرده است.

استاندار یزد با بیان اینکه در یک سال گذشته جهان به احترام این دیار ایستاد و یزد را به‌عنوان میراث مشترک بشریت به رسمیت شناخت، اظهار داشت: موقعیت امروز و تاریخی که در آن قرار گرفته‌ایم، مدیون انسان‌هایی هستیم که هر یک در جای خود چیزی به فرهنگ ما افزوده و در شکل دادن فرهنگ ما نقش داشته‌اند.

این مقام مسئول، استان یزد را سرزمینی برخوردار از ظرفیت‌های بالا و مردمانی سخت‌کوش و دین‌مدار عنوان کرد و بیان داشت: استان یزد درهم‌آمیخته با فرهنگ و تمدن است؛ اما جهت‌گیری برنامه‌های توسعه استان یزد در ۲۵ سال گذشته، وجه صنعتی آن را پررنگ کرده است؛ چنانچه استان یزد را امروزه از یک‌سو با چالش‌های توسعه ازجمله مهاجرت، آلودگی محیط‌زیست و کمبود آب مواجه کرده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: درواقع بایستی رفع نابرابری‌های توسعه در استان به‌عنوان یک ضرورت موردتوجه قرار گیرد، همچنین از سوی دیگر در بحث توسعه شاهد نوعی عدم توازن هستیم که این مهم منجر به کم‌توجهی مباحث فرهنگی و اجتماعی شده و برای جبران آن بایستی افزایش مشارکت مدنی و اجتماعی و نقش‌آفرینی بیشتر دانشگاه‌ها، مؤسسات علمی و پارک‌های علم و فناوری بیش از بیش مورد اهتمام قرار گیرد.

انتهای پیام/ ا

ضرورت ارزیابی مدیران توسط نخبگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار